برای مشاهده دوره های آموزشی کلیک کنید
آموزش سیاه قلم
| همه چیز درباره نقاشی | | 4 سال پیش

آموزش سیاه قلم

هر آنچه که درباره آموزش سیاه قلم می خواهید بدانید را از اینجا بخوانید...

این روز ها روش ها و تکنیک های زیادی برای آموزش سیاه قلم و استفاده از زغال و قلم مو وجود دارد که به تمامی این تکنیک ها نقاشی سیاه قلم گفته می شود. امروزه نقاشی سیاه قلم به یکی از جذاب ترین و محبوب ترین نقاشی ها تبدیل شده است، چرا که هنرجو به راحتی می تواند با این نوع نقاشی ارتباط برقرار کند. از این رو آموزش سیاه قلم، یکی از بهترین تکنیک ها برای شروع اصول نقاشی و بعد از آن ورود به دنیای هنرهای تجسمی می باشد.
در نقاشی سیاه قلم به جای اینکه هنرجو با رنگ های بسیار متنوعی که در نقاشی رنگ و روغن وجود دارد، درگیر شود، تنها از طیف رنگ های خاکستری و مشکی استفاده می کند و به همین دلیل هنرجو تمرکز بیشتری بر روی سایه روشن خطوط و ترکیب بندی کار دارد و این تمرکز باعث خلق آثار هنری بسیار زیبا و جذابی می شود.

فهرست مطالب 


منظور از سیاه قلم چیست؟

شیوه انجام تکنیک نقاشی سیاه قلم

ابزارها و وسایل مورد نیاز برای آموزش سیاه قلم

آموزش طراحی سیاه قلم چه مزایایی دارد؟    

موفقیت در آموزش نقاشی سیاه قلم مستلزم چه ویژگی هایی است؟

آموزش طراحی چهره سیاه قلم

آموزش گام به گام سیاه قلم چهره

آموزش طراحی چشم

آموزش طراحی بینی

طراحی سیاه قلم لب

آموزش سیاه قلم گوش

کاربردهای آموزش سیاه قلم

تکنیک های مورد استفاده در آموزش سیاه قلم  

ویژگی های صفحه مناسب برای آموزش سیاه قلم

بازار کار آموزش سیاه قلم

نمایشگاه نقاشی سیاه قلم

آموزش نقاشی سیاه قلم رایگان

آموزش سیاه قلم مبتدی

مشاهده آثار هنرآموزان آموزشگاه نقاشی کمال الملک

 

منظور از سیاه قلم چیست؟

منظور از آموزش سیاه قلم، نوعی از یادگیری نقاشی بوده که در آن فقط از قلم و مرکب سیاه، ذغال و یا مداد استفاده می شود. اگرچه در گذشته این واژه تنها برای موارد گفته شده کاربرد داشت اما امروزه منظور از آموزش سیاه قلم استفاده از زغال، مداد کنته و مداد کربنی می باشد که این مواد تیرگی بیشتری نسبت به مداد گرافیتی دارند، از این رو آثار خلق شده توسط آنها به این نام نهاده شد.

اطلاعات کامل درمورد ابزارهای نقاشی

آموزش سیاه قلم به صورت حضوری و مجازی در راه کمال الملک


شیوه انجام تکنیک نقاشی سیاه قلم

این نوع نقاشی معولاً به صورت فتو رئال و هایپر رئال انجام می شود و هنرمند به جای استفاده از مدل زنده، از روش جزء به کل استفاده می کند. به عبارت دیگر هنرمند با استفاده از یک عکس با کیفیت از مدل خود، با دقت و ریزبینی آن را بازسازی می کند.
امروزه علاوه بر طراحی چهره سیاه قلم، طراحی منظره با مداد کنته نیز محبوبیت بسیار زیادی در بین هنرمندان و هنرجویان پیدا کرده است.

به صورت مجازی و در منزل تمامی تکنیک های سیاه قلم را بیاموزید


ابزارها و وسایل مورد نیاز برای آموزش سیاه قلم

امروزه برای آموزش سیاه قلم از ابزارها و وسایل گوناگونی استفاده می شود که اصلی ترین و در واقع ابزار پایه این تکنیک زغال و مداد کنته می باشد.
یکی دیگر از ابزارهای مورد استفاده برای آموزش سیاه قلم، پودر تیره و روشن می باشد که از پودر روشن برای ترسیم نقاط روشن تر، مانند پوست و از پودر تیره برای ترسیم نقاط تیره تر مانند پس زمینه موها استفاده می شود.
انواع گوناگونی از مداد کنته نیز برای آموزش سیاه قلم مورد استفاده قرار می گیرد که بیشتر برای ترسیم خطوط و یا جزئیات بیشتر کاربرد دارند.

برای آشنایی بیشتر با ابزارهای موردنیاز دوره معرفی انواع مدادهای سیاه قلم را تهیه کنید

برای آموزش حرفه ای سیاه قلم ابتدا بایستی ابزاز های مختلف را بشناسید و سپس یادگیری را آغاز نمایید.


آموزش طراحی سیاه قلم چه مزایایی دارد؟

آموزش سیاه قلم بیشتر بر روی عناصری تمرکز دارد که نشان دهنده نور، روشنایی و سایه پردازی هستند. هنرمند، با استفاده از نقاشی سیاه قلم و به کارگیری رنگ های سیاه و سفید تکنیک های خاص و جذابی را که برای این هنر مورد نیاز می باشد را پیاده سازی می کند. یکی از مهمترین ویژگی های این اثر، خلق طرح های پایدار و هنری بسیار زیبا در انواع خطی، بافتی و سایه می باشد. آموزش سیاه قلم باعث می شود که هنرمند با استفاده از تکنیک های آن آثار بسیار بی نظیر و حیرت انگیزی را خلق کند.
این هنر یکی از بهترین ابزار ها برای به تصویر کشیدن احساسات و ایده های درونی انسان می باشد که برای طراحی چهره افراد، منظره های گوناگون و به طور کلی هر سوژه ای که مورد علاقه هنرمند است،  به کار می رود.
افرادی که به کار نقاشی سیاه قلم می پردازند و به آموزش سیاه قلم ، معمولاً روحیه ای درون گرا دارند و از این طریق می توانند به بهترین نحو ممکن احساسات خود را بیان کنند.

تکنیک های سیاه قلم


موفقیت در آموزش نقاشی سیاه قلم مستلزم چه ویژگی هایی است؟

یکی از اصلی ترین و ابتدایی ترین عوامل برای موفقیت در این روش، داشتن ذوق و استعداد هنری و در کنار آن قوه تخیل قوی می باشد.
علاوه بر این، دید هنری خوب، یکی دیگر از ابزارهایی است که برای موفقیت در این رشته تاثیر بسیار زیادی دارد.
فردی که به کار طراحی سیاه قلم می پردازد باید صبر و حوصله بسیار زیادی داشته باشد.

آموزش طراحی چهره سیاه قلم

آموزش طراحی چهره، مهمترین موضوعی است که در این روش کاربرد دارد. البته برای طراحی چهره به کمک این تکنیک لازم است که قبل از آن هنرجو درباره طراحی پایه، آناتومی اجزای صورت، جمجمه و تناسب سر، مهارت و تسلط کافی داشته باشد.

 

آموزش گام به گام سیاه قلم چهره

در اینجا قصد داریم که به صورت گام به گام به آموزش سیاه قلم برای طراحی عناصر چهره بپردازیم.

 

آموزش طراحی چشم

 

 

طرح کلی چشم 

یادگیری مرحله به مرحله سیاه قلم هایپررئال چشم

طراحی و تناسبات چشم

• مرحله 1: طراحی چشم: اولین مرحله برای طراحی چهره در آموزش سیاه قلم، طراحی چشم می باشد. برای رسم چشم در این نقاشی، ابتدا باید خط های بیرونی لثه چشم، ابرو و خطوط چین خوردگی پلک بالا و پایین را با دقت و تمرکز بالا رسم نمایید. لازم به ذکر است که این طرح ها باید به کمک خط های نسبتاً صاف رسم شود. اگر هنرجوی مبتدی هستید بهتر است که بعد از طراحی به کمک یک خط کش فاصله بین خطوط و فرم کلی طراحی را اندازه بگیرید تا مطمئن شوید که اندازه های موجود درست و صحیح در نظر گرفته شده اند. 
• مرحله 2: در این مرحله باید جزئیات چشم را بر روی طرح مورد نظرتان پیاده کنید. توجه به ضخامت لثه چشم، فاصله بین خطوط، زاویه و فاصله هر خط نسبت به خط دیگری اهمیت بسیار زیادی دارد.

مرحله اول طراحی چشم سیاه قلم
• مرحله 3: سایه چشم: در این مرحله فقط کافیست که به صورت کاملاً ساده محل سایه های اصلی را مشخص نمایید.  
• مرحله 4: بعد از مشخص کردن محل سایه ها، آنها را تکمیل نمایید. فقط دقت کنید که لثه بالا باید تیره تر از لثه پایین و همچنین بخش بالایی عنبیه نیز از قسمت پایین و راست آن تیره تر باشد.

رحله دوم یادگیری سیاه قلم چشم
• مرحله 5: در این مرحله لازم است که به کمک ابزار محو کن و قلم موی مناسب سایه ها را محو کرده و تیرگی های طرح را بیشتر کنید.
• مرحله 6: این مرحله آخرین مرحله از طراحی سیاه قلم چشم می باشد که باید سیاه های چشم را تکمیل کنید و میزان تیرگی ها را افزایش دهید. در این مرحله باید تمام تلاش خود را بکنید تا حجم چشم را با طرح سایه افزایش دهید و سپس به وسیله محو کن و قلم آن را محو کنید.

مرحله سوم یادگیری طراحی سیاه قلم چشم

مشاهده مقاله تخصصی آموزش طراحی چشم

 

آموزش طراحی بینی

 

 

• مرحله 1: طراحی بینی: در اینجا لازم است که ابتدا فرم کلی و خطوط اصلی بینی را رسم کنید ، منظور از خطوط اصلی بینی؛ سطح زیری بینی، کناره ها و سطح رویی تیغه بینی می باشد. توجه به طول تیغه و پهنای آن در این مرحله اهمیت بسیار زیادی دارد. 

 

 

 

 

 

مرحله دوم یادگیری زاحی سیاه قلم بینی

 

• مرحله 2: تمام جزئیات بینی را باید در این مرحله بر روی طرح خود پیاده سازی کنید. برای اینکه طرح بینی خیلی زیبا و طبیعی به نظر برسد، باید به میزان قوس خطوط، فاصله سوراخ بینی نسبت به یکدیگر و فرم پره بینی دقت زیادی داشته باشید.

 

 

 

 

مرحله سوم آموزش گام به گام سیاه قلم بینی

 

• مرحله 3: سایه ها در طراحی  بینی: در این مرحله نوبت به مشخص کردن سایه های زیر بینی و تعیین فاصله بین 2 چشم می رسد.  دقت کنید که سایه تیغه بینی بین 2 چشم، مقداری روشن تر از فرورفتگی های چشم است.

 

 

 

 

مرحله چهارم از آموزش سیله قلم هاپبررئال بیی

 

 

 

 

• مرحله 4: در این مرحله تا حدودی نقاشی سیاه شکل زیبا و تازه تری گرفته است و حجم های آن مشخص شده اند. لازم است که به میزان دقیق و جز به جز سایه ها دقت کنید و بعد از سایه زدن آنها را به وسیله محو کن و قلمو از بین ببرید. در این مرحله بهترین وسیله برای ایجاد نورهای روی بینی، پاک کن اتودی می باشد.

 

 

 

 


• مرحله 5: اتمام نقاشی و سایه بینی: در این مرحله با مشخص تر کردن و افزایش کنتراست،  طراحی بینی خاتمه می یابد.

آخرین مرحله از آموزش گام به گام سیاه قلم هایپررئال بینی

مشاهده مقاله تخصصی آموزش طراحی بینی


طراحی سیاه قلم لب

 

آموزش مرحله به مرحله سیاه قلم هایپررئال لب

 مرحله 1: نقاشی لب: در این مرحله لازم است که در ابتدا خطوط میانی لب که نشان دهنده لبخند و یا ناراحتی می باشد را مشخص کرده و بعد از آن به سراغ خط هفتی بالای لب و قوس لب پایینی بروید.

• مرحله 2: در این مرحله جزئیات لب، مانند میزان قوس و خمیدگی خطوط لب را تکمیل نمایید.

 

 

 

• مرحله 3: سایه لب: در این مرحله نوبت به زدن سایه های لب می رسد که یکی از مهمترین سایه ها، سایه فرورفتگی خط وسط لب می باشد.

آموزش هایپررئال لب حرفه ای
• مرحله 4: در این مرحله لازم است که سایه ها را تکمیل تر کنید. به طوری که از اطراف لب به سمت داخل روشن تر می شود.

 

 

 

 

آموزش مرحله آخر هایپررئال سیاه قلم لب

 

• مرحله 5: سایه لب: بعد از تکمیل کردن سایه ها، به سراغ لب پایینی بروید و سایه های کلی آن و سایه های فضای بیرونی لب را نیز تکمیل نمایید.طراحی سیاه قلم لب: در این مرحله میزان کنتراست را افزایش دهید به طوری که با زدن سایه های بالا و پایین سعی کنید که لب پایینی حجم بیشتری پیدا کند. بعد از اینکار با استفاده از پاک کن اتودی بافت های راه راه روی لب را ایجاد کرده و با استفاده از مداد بافت نزدیک به خط وسط لب را نیز مشخص نمایید. بعد از این کار بالا و پایین لب را با استفاده از پاک کن نور بیندازید که زیبایی و حجم لب طرح مورد نظر افزایش پیدا کند.

 

 

 

 

مشاهده کامل مقاله تخصصی آموزش طراحی لب

 

آموزش سیاه قلم گوش 

 

مرحله اول آموزش سیاه قلم هایپررئال گوش

• مرحله 1: طراحی و نقاشی گوش: در ابتدا خطوط کلی گوش را با خطوط تقریباً صاف ترسیم کنید.
• مرحله 2: جزئیات گوش را اضافه کرده و به زاویه خطوط نسبت به کادر کاغذ، فاصله بین خطوط و میزان قوس خطوط دقت زیادی داشته باشید.

 

 

 

 

 


• مرحله 3: محل سایه های اصلی را مشخص نمایید.
• مرحله 4: سایه زدن گوش: سایه های گوش را تکمیل کرده و دقت زیادی به زاویه خطوط سایه داشته باشید.

 

 

 

 

 

 

 

آموزش گام به گام هایپررئال گوش

• مرحله 5: ایجاد شباهت در سایه های گوش: در این مرحله سایه های زده شده را با قلمو و محو کردن، محو کنید.
• مرحله 6: اتمام طراحی گوش

 

 

 

 

مشاهده کامل مقاله تخصصی آموزش طراحی گوش

تمام آموزش های معرفی شده در بخشهای قبلی در پکیج آموزش سیاه قلم قابل مشاهده هستند


کاربردهای آموزش سیاه قلم

آموزش سیاه قلم برای طراحی چهره و منظره کاربرد بسیار زیادی دارد.
اگرچه سایه پردازی در این نوع طراحی کمی سخت به نظر می رسد، اما شما می توانید با این ویدئو های مجازی به راحتی سایه پردازی های بسیار زیبا و طبیعی را به طرح مورد نظر خود اضافه کنید.
آموزش سیاه قلم به شما کمک می کند که صحنه های 2 بعدی و حجم اشیای مختلف را به راحتی نشان دهید.
یکی دیگر از موارد کاربرد نقاشی سیاه قلم در نگارگری می باشد.

 

تکنیک های مورد استفاده در آموزش سیاه قلم

در فرایند آموزش سیاه قلم از تکنیک های متنوعی استفاده می شود که این تکنیک ها به شرح ذیل می باشند:
• ساییدن:

اولین تکنیک در طراحی سیاه قلم، ساییدن می باشد. به طوری که شما می توانید برای به تصویر کشیدن طرح مورد نظر بر روی کاغذ، کاغذ را روی سطح مورد نظر قرار داده و با زغال روی آن بیاسایید. در نتیجه تصویر مورد نظر بر روی کاغذ ایجاد می شود.
• ایجاد سایه روشن و محو کردن در نقاشی به کمک زغال:

این تکنیک به شما کمک می کند که نقاط تاریک و روشن را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید. برای انجام این کار می توانید به کمک انگشتان زغال را ساییده و روی کاغذ پخش کنید.
• ایجاد هاشور در نقاشی به کمک زغال:

برای به وجود آمدن هاشور در طراحی لازم است که زغال را به شکل موازی روی سطح کاغذ حرکت داده و خطوطی به شکل موازی و پشت سر هم طراحی نمایید. در این تکنیک به دلیل استفاده از زغال، طراحی خیلی مشکی تر و نرم تر می شود.
• استفاده از پاک کن برای پاک کن زنی: در این تکنیک از پاک کن های نرم و انعطاف پذیر استفاده می شود و مهمترین کاربرد آنها در ایجاد بافت های مورد نیاز در طراحی می باشد. رایج ترین نوع پاک کن ها برای انجام این کار، پاک کن های خمیری، اتودی و فرچه دار می باشد.

 

ویژگی های صفحه مناسب برای آموزش سیاه قلم

برای اینکه بتوانید در طراحی سیاه قلم، جزئیات بیشتری را در معرض نمایش قرار دهید، بهتر است که از صفحه هایی با ابعاد بزرگتر استفاده کنید.
در صورتی که مقوای انتخاب شده برای طراحی  مقوایی نرم و لطیف بود، توصیه می کنیم که از به کار بردن پاک کن بر روی صفحه زمینه به طور جدی خودداری نمایید. اما اگر در مواردی مجبور به استفاده از پاک کن بودید، بهترین گزینه پاک کن اتودی می باشد.
ایجاد یک طراحی زیبا و هنری با استفاده از زغال، مستلزم داشتن یک کاغذ با بافت مناسب می باشد، چرا که در غیر این صورت زغال بیشتری بر روی کاغذ چسبیده خواهد شد.


بازار کار آموزش سیاه قلم

اگر قصد دارید که به بازار کار این هنر زیبا و پولساز وارد شوید، برای اینکار نیازی به داشتن تحصیلات آکادمیک ندارید، بلکه لازم است در دوره های آموزش سیاه قلم که توسط  آموزشگاه راه کمال الملک   برگزار می شود، شرکت کنید تا مهارت و توانایی خود را در این کار افزایش دهید و به یک فرد ماهر و خبره در این حوزه تبدیل شوید.


روش های کسب درآمد از طریق آموزش سیاه قلم 

آموزش سیاه قلم، تنها یک هنر تفریحی و سرگرم کننده نبوده، بلکه با استفاده از آن می توانید کسب درآمد داشته باشید. یکی از روش ها برای کسب درآمد تدریس این هنر به علاقه مندان هنر این هنر می باشد که برای اینکار نیاز به راه اندازی یک آموزشگاه خصوصی دارید.
علاوه بر این، فعالیت در مطبوعات و نشریات یکی دیگر از روش های کسب درآمد از طریق نقاشی  می باشد.
با آموزش سیاه قلم و حرفه ای شدن در آن شما میتوانید سفارش نقاشی را قبول کرده و با یکی دیگر از روش های کسب درآمد با استفاده از این هنر ، این است که سایت برای خود راه اندازی کرده و در آن آثار هنری خود را در معرض نمایش قرار دهید تا بتوانید با فروش تابلو های خود درآمد داشته باشید.

برای کسب درآمد از طریق سایت آموزشگاه نقاشی راه کمال الملک می توانید با ثبت نام در این سایت و مشارکت در فروش ویدئو ها از درصد مشارکت در فروش بهره مند شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر ثبت نام کنید.


نمایشگاه نقاشی سیاه قلم

برگزاری نمایشگاه سیاه قلم، یکی از روش هایی است که می توانید هر چند وقت یکبار آثار هنری و طراحی های خلاقانه خود را در معرض نمایش عموم مردم و علاقه مندان به این هنر قرار دهید. این کار ضمن کسب درآمد از طریق فروش آثارتان، زمینه را برای برخورداری از سفارشات همکاری فراهم می کند.

 

آموزش نقاشی سیاه قلم رایگان

ما در این آموزشگاه تلاش کرده ایم تا با برگزاری یک سری دوره های آموزش سیاه قلم به صورت کاملاً رایگان ، این زمینه را برای شما فراهم کنیم تا متوجه شوید که تا چه اندازه به این هنر علاقه مند هستید. بعد از شرکت در این دوره ها، متوجه می شوید که این هنر خلاقانه چه هنر بسیار شیرین و زیبایی می باشد.
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این دوره و سایر دوره های آموزشی ما، می توانید از طریق یکی از راه های ارتباطی گفته شده در سایت با ما در ارتباط باشید. شما نیز می توانید با مراجعه به اینستاگرام و اپلیکیشن آرتشو پیش نمایش دوره های آموزشی سیاه قلم را دانلود و مشاهده کنید.

در دوره های مجازی آرتشو سیاه قلم هایپررئال را حرفه ای بیاموزید.

آموزش سیاه قلم مبتدی

دوره های آموزش سیاه قلم ارتشو ، برای تمام افراد و در هر سطحی که می باشند، قابل استفاده خواهد بود. از این رو اگر جزو افراد مبتدی هستید و هیچ دانشی درباره این هنر ندارید، اصلاً جای نگرانی نیست، چرا که مربیان و اساتید ما به شما توضیح خواهند داد که چگونه حداکثر بهره برداری را از دوره های آموزش سیاه قلم داشته باشید.

 

ثبت نظر




لیست نظرات کاربران

نازنين جمشيدى

نقاشى هاتون عاليه لطفا كارهاى جديدتون رو بيشتر بزارين همچنين ويديو هاى جديد ممنون

عاطی سیفی

عالی

فردین سرایی

خلاصه ، مفید و حرفه ای واقعا دمتون گرم.

مریم بخشی

سخته

مریم بخشی

سخته

مریم بخشی

سخته

مریم بخشی

سخته

سارا ریگی

خیییییلی عالییییی

امیرعباس وزینی

عالی من کلاس نرفتم و با این سن کمم نق اشی هایی می کشم که کمتر کسی از دوستام و ادما می تونن و دوست دارم این طراحی رو ادامه بدم ممنون از سایت خوبتون

آرشیدا عجمی

عالی

آرشیدا عجمی

عالی لطفاً بیشتر نقاشی بزارید

نوید حسینی

واقعا عالی بود ولی کاشکی طراحی با وسایل عادی مثلا مداد عادی رو هم بزارین

علیرضا عبدالهی

الله

علیرضا عبدالهی

مبتدی هستم

علیرضا عبدالهی

مرص چ عجب سلام سلام خوبی داشته باشی که از این به

آرمان فتحی پور

عالی

ساناز رضایی نیک

من از نقاشی خیلی خوشم میاد ودوست دارم و می خام رشتی گرافیک را انتخاب کنم

ساناز رضایی نیک

من از نقاشی خیلی خوشم میاد ودوست دارم و می خام رشتی گرافیک را انتخاب کنم

ساناز رضایی نیک

من از نقاشی خیلی خوشم میاد ودوست دارم و می خام رشتی گرافیک را انتخاب کنم

ساناز رضایی نیک

من از نقاشی خیلی خوشم میاد ودوست دارم و می خام رشتی گرافیک را انتخاب کنم

ساناز رضایی نیک

من از نقاشی خیلی خوشم میاد ودوست دارم و می خام رشتی گرافیک را انتخاب کنم

ساناز رضایی نیک

من از نقاشی خیلی خوشم میاد ودوست دارم و می خام رشتی گرافیک را انتخاب کنم

ساناز رضایی نیک

من از نقاشی خیلی خوشم میاد ودوست دارم و می خام رشتی گرافیک را انتخاب کنم

ساناز رضایی نیک

من از نقاشی خیلی خوشم میاد ودوست دارم و می خام رشتی گرافیک را انتخاب کنم

ساناز رضایی نیک

عالیهههه


مطالب مرتبط


انواع تکنیک در نقاشی

انواع تکنیک در نقاشی

هر نقاشى از سه عنصر رنگ، زمینه و بَست تشکیل می شود. بست، رنگدانه را به زمینه مى‌چسباند. تکنیک نقاشى ترکیب و به‌کارگیرى صحیح این سه عنصر است.

ابزار های طراحی سیاه قلم

ابزار های طراحی سیاه قلم

در این مقاله به معرفی ابزارهای سیاه قلم که قبل از شروع به یادگیری و آموزش  طراحی چهره به روش سیاه قلم باید تهیه کنید می پردازیم : تمامی این وسایل در بازار یافت می شوند و برای تهیه آنها نگران نباشید،ما در این مقاله به شما یاد می دهد که با وسایلی که درطول روز بارها از آنها استفاده می کنید

آموزش طراحی لب

آموزش طراحی لب

در این متن قصد داریم درباره آموزش طراحی لب را بصورت گام به گام به شما ارائه دهیم. آموزش طراحی لب بخشی از آموزش طراحی چهره کامل است که یادگیری آن بسیار حائز اهمیت می باشد.