برای مشاهده دوره های آموزشی کلیک کنید
آموزش طراحی گوش
| همه چیز درباره نقاشی | | 4 سال پیش

آموزش طراحی گوش

 آموزش طراحی گوش در این مقاله برای افرادی که علاقمند به طراحی چهره می‌ باشند، بسیار مناسب است. طراحی چهره یکی از مباحث مورد علاقه بیشتر طراحان می‌ باشد. حتی بیشتر افراد برای داشتن یک طراحی چهره منحصر به فرد و حرفه‌ ای به تمرین‌ هایی در این زمینه می‌ پردازند. در مرحله ی بعد کشیدن گوش‌ ها نیز از اهمیت زیادی در طراحی چهره برخوردار هستند و باید توجه کنید که در طراحی چهره تمام توجه خود را به یکی از اعضای صورت ندهید بلکه توجه خود را به کل چهره بگذارید. همچنین در در ادامه ی مطلب به آموزش طراحی گوش و اموزش نقاشی،برای کودکان خواهیم پرداخت.

فهرست مطالب


آموزش طراحی گوش از نمای کناری

جزئیات داخلی گوش از نمای کناری

آموزش طراحی گوش از نمای پشت

توجه به محل گوش ها در طراحی

طرح کلی گوش

آموزش طراحی گوش با مداد برای کودکان


آموزش طراحی گوش از نمای کناری

کشیدن گوش را با کشیدن یک منحنی آغاز کنید،یک خط عمودی بکشید تا نشان دهید قسمت بالا و پایین گوش به بقیه صورت چسبیده است.

آموزش طراحی گوش از نمای کناری

جزئیات داخلی گوش از نمای کناری

پس از طی کردن مراحل قبل شروع به رسم ،اشکال زیادی که  در گوش وجود دارد،می کنیم.همان چیزی که در تصویر می بینیم "فلپ" گوش است که سوراخ در گوش ما را می پوشاند، شکل مداوم به عنوان فلپ به سمت بالا و در اطراف تاشو در خود قرار می گیردو خط منحنی بالا نیز پیچیده می شود، اما  بسیار بزرگتر است. به نحوه تعامل خط منحنی بالا با خط پایین و داخلی توجه کنید. از داخل گوش می آید و در حالی که به سمت بالا می کشد، توسط فلپ عبور می کند. این ویژگی که بیشتر نادیده گرفته می شود. از این روش می توانید در طراحی خودتان هم استفاده کنید. در هر دو ناحیه بالای بیرونی در امتداد قسمت داخلی گوش و گودال گوش که حفره گوش را احاطه کرده است، سایه بزنید. بعد از اضافه کردن این قسمت ها با سایه زدن، شکل های اصلی گوش را مشخص کنید.

جزئیات داخلی گوش از نمای کناری

آموزش طراحی گوش از نمای پشت

دیدن گوش یک فرد از پشت بسیار نادر است. بنابراین لازم نیست گوش را از این زوایا بکشید. دانستن چگونگی کشیدن گوش از پشت به شما در تقویت درک از آن به عنوان یک شکل سه بعدی با کاوش در هر زاویه کمک می کند. در ابتدا از نیمرخ پشتی گوش شروع کنید، طراجی گوش همچنین شامل ماهیچه هایی است که از پشت کشیده شده و به پایه تحتانی جمجمه متصل می شوند.

آموزش طراحی گوش از نمای پشت

توجه به محل گوش ها در طراحی

وقتی گوش ها را می کشید، به یاد داشته باشید که گوش ها در کجای صورت قرار دارند و به محل دقیق گو‌ش‌ ها در چهره توجه کنید. قسمت بالای گوش ها با خط چشم مطابقت دارد،و قسمت پایین گوش ها با خط بینی مطابقت دارد. پیشنهاد می کنم ،درس هنر را به نسبت چهره بررسی کنید. به یاد داشته باشید، مانند تمام ویژگی های صورت، گوش ها در شکل ها و اندازه های مختلفی در صورت قرار دارند. در هنگام ترسیم گوش‌ ها به سوژه و مدل خود به دقت نگاه کنید و مطمئن شوید که به خطوط و شکل هایی که می بینید، توجه لازم را دارید و در نقاط مناسب خود رسم کنید.

1. به گوش هایی که می خواهید بکشید نگاه کنید. مشاهده مهمترین قسمت ترسیم است. کشیدن گوش نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای کشیدن گوش‌ های واقعی، باید با دقت به آنها نگاه کنید. آیا تا به حال عکسی از چیزی گرفته‌ اید بدون اینکه دوربین عکاسی خود را به سمت آن بگیرید؟

2. به یاد داشته باشید که هر گوش برای چهره‌ ای متفاوت است. این موضوع در مورد هر ویژگی صورت صدق می‌ کند. نه دو چشم یکسان است، نه دو بینی و نه دو گوش یک چهره یکسان می‌ باشد. فرمولی برای ترسیم همه گوش ها وجود ندارد. شما باید یاد بگیرید که تفاوت های ظریفی را که در موضوعات مختلف و از زوایای مختلف وجود دارد به چشم بیاورید و متوجه شوید.

3. گوش ها در بعضی مواقع کاملا پوشیده از مو هستند. در کشیدن این نوع گوش‌ ها وسواس نشان ندهید و طراحی کلی چهره را فراموش نکنید. گوش ها نباید به تنهایی زیبا به نظر برسند بلکه باید پرتره را تکمیل کنند. هدف شما در پایان باید ترسیم و پرتره دقیق باشد.

4. مطمئن شوید که گوش های شما در جای مناسب چهره قرار گرفته است. متناسب با صورت، اکثر گوش ها بین خط چشم و خط بینی قرار گرفته اند. این بدان معنی است که قسمت بالای گوش ها به طور کلی مطابق با خط چشم است و قسمت پایین گوش ها با ته بینی خط می شود.

طرح کلی گوش

وقتی در طراحی صحبت از گوش فرا می رسد، برخی از افراد با مشکل روبرو می شوند. این مسائل به احتمال زیاد ناشی از کشیدن نادرست گوش،بارها و بارها است. حقیقت این می‌ باشد که هر گوش شکلی متفاوت دارد. برای اینکه در طراحی گوشی بسیار دقیقی بکشید، باید موضوع خود را از نزدیک مشاهده کنید. فرمولی کلی برای طرح گوش‌ ها وجود ندارد. با این حال یک فرایندی وجود دارد که به شما کمک می کند در ترسیم خود موفق تر باشید. خوشبختانه این یک فرایند ساده دو مرحله ای است که می تواند هر مجموعه طراحی گوش را شامل شود.

  • اولین قدم در طراحی گوش،رسم خطوط گوش است.که این خطوط شکل کلی گوش را نشان می دهند.
  • مرحله ی دوم در طراحی گوش سایه زدن است. این کار را می توان با استفاده از یک مداد "HB" (شماره 2) و به دنبال آن یک مداد نرم تر (تیره تر) انجام داد. در طی فرایند افزودن سایه،در مدل خود چه عکس باشد چه مدلی زنده به مناطق تاریک و روشن توجه داشته باشید. مناطقی که برجستگی دارند باید سایه روشن زد و برعکس مناطقی که فروکش می کنند باید تاریک تر شوند زیرا نور کمتر به این نقاط وجود دارد. پیشنهاد ما برای شما یادگیری و آموزش طراحی گوش سیاه قلم است،که  مهمترین بخش طراحی سیاه قلم، زدن سایه روشن می‌ باشد،مطرح می شود.

برای بسیاری از افراد کشیدن گوش ها می تواند،چالش برانگیز باشد. ولی همانطور که در آموزش طراحی گوش مشاهده می کنید، طراحی گوش چندان دشوار نیست. تنها چند خط اولیه می کشیدو سپس با دقت و ظرافت در سایه زدن به ان بعد داده وتا طبیعی به نظر برسد.طرح کلی گوش

آموزش طراحی گوش با مداد برای کودکان

یکی از مهمترین فعالیت هاو سرگرمی هایی که کودکان می توانند به یادگیری آن بپردازند، نقاشی کردن می‌ باشد. در طراحی گوش با مداد به کودکان می‌ توان آنها را با مفاهیمی دیگر آشنا کرد.  نقاشی کردن ارتباط مستقیمی با خواندن، نوشتن و ریاضیات دارد. با نقاشی شما می‌ توانید همچنین کودک خود را با اشکال هندسی آشنا کنید. پیشنهاد ما برای آشنا کردن کودکان با اعضای صورت از طریق نقاشی می‌ باشد. شما می‌ توانید در حین آموزش طراحی گوش برای کودک خود از شکل و چگونگی شنیدن صدا‌ها برای کودک خود حرف بزنید.

 رسم گوش در نقاشی کودکان به چه معنا می باشد؟

جالب است بدانید کودکان در سنین 4 تا 5 سالگی در نقاشی‌ های خود به ترسیم گوش‌ ها نمی‌ پردازند. ترسیم نکردن گوش در نقاشی کودکان به این معنی ‌می‌ تواند باشد که آنها تمایل به گوش دادن ندارند. ترسیم گوش‌ های بزرگ در نقاشی کودکان نیز علاقه آنها را به شنیدن صدا‌ها را نشان می‌ دهد. آموزش طراحی گوش برای کودکان یکی از راحت‌ ترین کار‌ها به شمار می‌رود. شما فقط کافی است به کودک خود یادآوری کنید که در کنار چهره ما 2 گوش  وجود دارد. آنها خودشان با نگاه کردن به چهره شما به این موضوع پی خواهند برد و مانند سایر اعضای بدن که از دایره‌ هایی تشکیل شده‌ اند، شروع به کشیدن نیم دایره هایی در کنار سر به عنوان گوش، خواهند کرد.

ثبت نظر




لیست نظرات کاربران

ریحانه تمنایی

خیلی خیلی خیلی عالی بود

ماژان آذری

عالی بود

ماژان آذری

عالی بود

ماژان آذری

عالی بود

ستایش کاظم پور

بد بود

ستایش کاظم پور

بد بود

ستایش کاظم پور

بد بود

علی جانشیری

۲۰


مطالب مرتبط


نکات و تکنیک رنگ روغن

نکات و تکنیک رنگ روغن

کشیدن یک مدل نقاشی با روش های مختلف باعث می شود تا شما،با ازمون و خطا های بسیاری رو به رو شوید که این کار به حرفه ای شدن شما در کشیدن نقاشی رنگ روغن، بسیار کمک می کند

هنر بابلیان

هنر بابلیان

چند قرن بعد از سومریها، در بین النهرین مجددا شهرهایی به وجود آمد که در جوار هم به طور مستقل اداره می شدند، یکی از این شهرها بابل بود.

معروف ترین نقاشی های جهان

معروف ترین نقاشی های جهان

یک سری نقاشی هستند که هنرمندانه‌تر از بسیاری نقاشی‌های دیگر اند. این نقاشی‌ها به‌سبب ذوق و قریحه‌ی بسیارِ نقاشان‌شان توانسته‌اند در دل تاریخ جایی برای خود پیدا کنند.