برای مشاهده دوره های آموزشی کلیک کنید
ویروس های خطرناک  اما زیبا روی بوم نقاشی
| همه چیز درباره نقاشی | | 4 سال پیش

ویروس های خطرناک اما زیبا روی بوم نقاشی

ویروس HIV، ابولا و زیکا، ویروس‌هایی هستند که شنیدن نام آنها هم هراس‌ برانگیز است. اما دیوید گودسل، یک زیست‌شناس مرکز پژوهشی سن دیه‌گو آنها را سوژه قرار می‌دهد و تصاویر زیبا از آنها خلق می‌کند. آثار او تا به حال روجلد معتربرترین و پرتیراژترین نشریات علمی دنیا شده‌اند. او همچنین ۴ کتاب هنری – علمی مستقل در همین مورد منتشر کرده است. او حتی یک برنامه کوچک درست کرده که با استفاده از آن هر کس می‌تواند ویروس HIV را مطابق نیاز کار خود طراحی کند و به چاپ برساند. همایش‌های علمی هم از طراحی‌های آقای گودسل استفاده می‌کنند.

بی‌شک علاوه بر زیبایی کار، دانش خوب آقای گودسل که شناخت دقیقی از ویروس‌ها حتی تا سطح مولکولی دارد، در اعتیار و شهرت‌ کارهای او تاثیر داشته‌اند.
او ویروس‌ها را با استفاده از شیوه‌هایی مانند میکروسکوپ الکترونی، کریستالوگرافی اشعه ایکس و اسپکتروسکوپی تشدید مغناطیسی مورد دقت و بررسی قرار می‌دهد و نقاشی‌هایش را بر این اساس استوار می‌کند.

کارهای زیبای او حتی به فروش بیشتر نشریات و کتاب‌های علمی کمک می‌کنند و آنها را از حالت خشک و عبوس به در می‌آورند. گودسل کار حرفه‌ای جدی‌اش را از دهه ۱۹۸۰ با کار روی کریستالوگرافی اشعه ایکس شروع کرد. حالا او دفتر مستقلی دارد. دفتر زیبایی که پر از مدل‌های سه‌بعدی ویروس‌هاست.
 

ثبت نظر




لیست نظرات کاربران


مطالب مرتبط


هنر دوره ی پالئولتیک

هنر دوره ی پالئولتیک

اصطلاح واژه ی پارینه سنگی یا پالئولتیک در قرن نوزدهم میلادی برای اطلاق به عصر حجر مورد استفاده قرار می گرفت. از صنایع این دوره آمیگدال ها و کوپ دوپو آن میتوان اشاره کرد.

هنر درمانی و تاثیرات روحی روانی آن

هنر درمانی و تاثیرات روحی روانی آن

هنر درمانی به‌ معنای کاربرد هنر در درمان افراد است و در بستری حرفه‌ای، به افرادی که دچار بیماری‌های مختلف هستند، آسیب‌های روانی سخت دیده‌اند و با چالش‌هایی سنگین رو‌به‌رو شده‌اند .

تکنیک اکریلیک

تکنیک اکریلیک

رنگ اکریلیک رنگهایی مانند رنگ روغن هستند که از پلیمرهای متیل، اتیل و بوتیل اکریلات و همچنین کوپلیمرها تشکیل شده و حلال آنها آب می باشد.