برای مشاهده دوره های آموزشی کلیک کنید
آموزش طراحی لب
| همه چیز درباره نقاشی | | 4 سال پیش

آموزش طراحی لب

در این مطلب قصد داریم ، آموزش طراحی لب را ،به صورت گام به گام به شما اموزش دهیم. یکی از رشته های بسیار پرطرفدار در تمام رشته های هنری، طراحی کردن مخصوصا ، سیاه قلم می باشد. هر فرد می تواند بر اساس علاقه خود به طراحی طبیعت، ساختمان، اشیا، چهره و دیگر موضوعات، بپردازد.

طراحی چهره یکی از طراحی های بسیار محبوب در میان مردم می باشد که در آن باید شکل استاندارد اعضای چهره و ظریف کاری هایی که به کار میرود،در شبیه شدن نقاشی شما به چهره واقعی مورد نظرتان، موثر است،

 هر کدام از اجزای صورت که شامل؛چشم، بینی، دهان، گردی صورت، گونه، لب و ابرو می باشد که زمان زیادی را برای یادگیری و چگونگی طراحی کردن، از شما می گیرد که اگر به این کار علاقه مند باشید، می توانید با دیدن آموزش های لازم برای طراحی کردن، در این کار موفق شوید. از مهمترین بخش های صورت که در طراحی، جلوه خاصی را به طرح کشیده شده بر روی کاغذ می دهد، لب انسان می باشد که کشیدن آن، نیاز به دیدن آموزش طراحی لب و انجام مراحلی خاص و اصولی  را دارد. با ما همراه باشید تا توضیحاتی درباره آموزش طراحی لب  برای شما توضیح دهیم.

فهرست مطالب


آموزش طراحی لب و ویژگی های آن

آموزش طراحی لب و مراحل آن

ابزار لازم برای طراحی لب

انواع پاک کن های طراحی

نقش سایه زدن در طراحی

نکاتی درباره آموزش طراحی لب و انجام آن


آموزش طراحی لب و ویژگی های آن 

برای طراحی لب باید به یک سری از موضوعات توجه کنید. اگر قصد دارید که طراحی لب را به صورت سیاه قلم یاد بگیرید، باید فیلم های آموزش مجازی طراحی لب سیاه قلم را در سایت تماشا کنید و یا به کلاس های حضوری،آموزش طراحی لب و چهره بروید. به جز این روش ها، می توانید با کمک گرفتن از کتاب های آموزشی و یا با تمرین و تکرار بسیار، طراحی چهره را به خوبی یاد بگیرید. برای افرادی که استعداد خوبی در زمینه مسائل هنری و طراحی کردن دارند، تمرین و تکرار، یک راه حل بسیار تاثیرگذار برای ماهر شدن آنها در این حرفه می باشد. برای آموزش طراحی لب و یاد گرفتن آن، که موضوع اصلی ما در این متن می باشد، باید مراحلی، به ترتیب طی شوند که اگر سری به اینترنت بزنید و کمی جستجو کنید، می توانید آن مراحل را پیدا کنید و آنها را انجام دهید. همچنین برای طراحی لب به صورت سیاه قلم، احتیاج به یک سری از ابزار و لوازم طراحی دارید که قبل از شروع ، باید وسایل لازم را تهیه نمایید. 

آموزش طراحی لب و ویژگی های آن

آموزش طراحی لب و مراحل آن 

برای طراحی لب و انجام دادن آن، باید مراحلی را طی کنید، می توانید این مرحله ها را در فیلم های آموزش طراحی لب و یا متن های موجود در اینترنت و کتاب های آموزشی، مشاهده نمایید. آموزش طراحی لب با مداد شامل 9 مرحله می باشد:

  • مرحله اول باید یک مثلث متساوی الساقین را رسم کنید و سپس در قسمت بالای مثلث که به نوک آن نزدیک است، یک نیم دایره کوچک بکشید و همچنین خطی صاف را، تقریبا در وسط مثلث به حالت افقی رسم نمایید. بهتر است که در این مرحله از مداد (اچ) استفاده کنید. 
  • مرحله دوم آموزش طراحی لب، باید قسمت بالایی لب را رسم کنید. برای این کار، ابتدا از دو طرف آن خط افقی که در وسط مثلث کشیده بودید، به سمت بالا یک هلال شبیه به لب بالای افراد که مانند دو کوه در کنار یکدیگر هستند، رسم کنید.
  • مرحله سوم آموزش طراحی لب ،.در این قسمت لب پایین را به صورت یک نیم دایره بکشید. همچنین باید آن خط وسط مثلث را به دو خط هلالی مجزا از هم تبدیل کنید تا لب بالا و لب پایین به شکلی نشان داده شود که گویی کمی از هم فاصله دارند.
  • مرحله چهارم، با دقت فراوان، مثلث را پاک می کنید و با استفاده از مداد (بی دو) از کناره های لب، شروع به سایه زدن کنید. حواستان باشد که حتما سایه ها را کمرنگ بکشید.
  •  مرحله پنجم، باید سایه ها را پررنگ کنید. همچنین باید در زیر لب پایین، از سمت چپ به سمت راست، یک سایه تیره مشکی نازک بکشید تا بازتاب نوری که از سمت راست بالا، به لب می تابد، نشان داده شود.
  •  مرحله ششم، یک سری از خطوط و چین و چروک را در در داخل لب بالا و پایین رسم کنید. این چروک ها باید به شکل هلالی شکل، از قسمت داخلی لب بالا و در وسط لب پایین، موازی با کناره های لب، رسم شود تا حالت حجم دهندگی را به لب ها بدهد.دقت کنید که این خطوط زیاد پررنگ نباشد، زیرا در مراحل بعد درد سر ساز خواهد شد.
  • مرحله هفتم، باید خطوطی که در لب ها رسم کردید را با استفاده از یک محو کن کاغذی، محو کنید اما باید توجه داشته باشید که خطوط را به طور کامل از بین نبرید.
  • مرحله هشتم، باید قسمت های برجسته لب را با استفاده از یک پاک کن تمیز، پاک کنید تا لب، شکل برجسته تری را به خود بگیرد. 
  • مرحله آخر، باید با استفاده از یک مداد (بی شش)، سایه های تیره را به مقدار بیشتری تیره کنید تا لب حالت برجستگی بیشتر را به خود بگیرد؛ اما باید دقت داشته باشید که با انجام این کار، قسمت های روشن موجود در لب را تیره نکنید. شما با استفاده از این مراحل، می توانید به همین شکل و با طی کردن همین مراحل، لب هایی در اندازه و شکل های نازک یا پهن، بکشید. 

آموزش طراحی لب و مراحل آن

ابزار لازم برای طراحی لب 

برای انجام یک طراحی، ابزار زیادی لازم است. از جمله این ابزار و وسایل می توان به مداد مناسب طراحی، پاک کن خمیری، پاک کن اتودی، قلموی سر تخت و کاغذ طراحی، اشاره کرد. هر کدام از این ابزار، کارایی لازم خود را برای انجام یک طراحی لب بسیار زیبا دارد. البته لازم به ذکر است که این وسایل، نه فقط برای طراحی لب، که برای تمام طراحی های سیاه قلم لازم و ضروری می باشد و از وسایل اولیه ای است که هر فرد برای انجام یک طراحی، باید به همراه خود داشته باشد. برای انجام یک طراحی حرفه ای، از ابزار و وسایل بسیار زیادی مثل زغال، مداد کنته، قلمو، پاک کن، محو کن، مقوای طراحی، کاغذ پوست، تخته شاسی، پالت تخم مرغی، کاتر، سمباده، پنبه و مداد تراش، می توان استفاده کرد. با تهیه این وسایل و یادگیری کامل آن، می توانید در کلاس های طراحی، به آموزش طراحی لب با مداد و دیگر وسایل، به افراد علاقه مند، طراحی کردن را اموزش بدهید. 

ابزار لازم برای طراحی لب

انواع پاک کن های طراحی 

پاک کن ها، یکی از مهمترین ابزارها برای طراحی کردن می باشند. در آموزش سایه زدن لب در طراحی ،وجود  پاک کن ها بسیار حائز اهمیت می باشند. امروزه برای راحتی بیشتر در طراحی و همچنین خلق اثرهای زیباتر توسط افراد ماهر، ابزارهای مدرن با کاربردهای بهتری تولید شده است. که پاک کن ها در انواع بسیاری با کاربردهای مختلف،میتواند از این ابزار ها باشد. از جمله این پاک کن ها؛ می توان به پاک کن خمیری، پاک کن مدادی، پاک کن اتودی و پاک کن برقی اشاره کرد. پاک کن اتودی و مدادی از پرکاربردترین پاک کن ها در دنیای امروز می باشند. از پاک کن اتودی در طراحی های سیاه قلم به خصوص طراحی چهره، به کار برده می شود. این پاک کن در کشیدن بافت های نوری، تار مو و بازتاب های نور، به مقدار زیادی استفاده می شود. از ویژگی های خاص این پاک کن این است که می توان مغز داخل آن را به راحتی تعویض نمود.

پاک کن خمیری نیز، یکی از پاک کن های بسیار مفید در طراحی می باشد. جنس این پاک کن کاملا به خمیر بازی بچه ها شباهت دارد و به علت خاصیت چسبندگی خود، به آسانی خطوطی را که بر روی سطح مقوا و یا کاغذ، با استفاده از ابزارهای سیاه قلم به جز مداد کنته کشیده است، محو و یا پاک می کند. ویژگی خاص این پاک کن، این است که به راحتی می توان به آن شکل های مختلف داد و برای پاک کردن نقاط بسیار کوچک، از آن استفاده کرد. هر کدام از پاک کن های دیگر هم ویژگی های خاص و مفید خود را دارند که می توانید با یک تحقیق کوچک در اینترنت، آنها را متوجه شوید. 

 انواع پاک کن های طراحی

نقش سایه زدن در طراحی 

برای انجام یک طراحی بسیار زیبا و خوب، به خصوص طراحی سیاه قلم، باید سایه زنی را حتما انجام داد. سایه زدن در طراحی سیاه قلم، باعث می شود که طرح به طور برجسته و طبیعی جلوه کند. انجام این کار، به خصوص در طراحی چهره، بسیار مهم و با اهمیت است. سایه زدن باعث می شود که طراحی شما  زیباترخود را نشان دهد و بسیار طبیعی شود. اگر در یک طراحی از سایه زدن استفاده نشود، در اصل قسمت اصلی طراحی انجام نشده است و جذابیت یک طراحی کامل را ندارد. 

نقش سایه زدن در طراحی

نکاتی درباره آموزش طراحی لب و انجام آن 

برای یادگیری طراحی لب، از کلاس های طراحی و اینترنت و کتاب های آموزش طراحی می توان استفاده کرد. طراحی لب یک سری مراحل دارد که باید به ترتیب آنها را انجام داد. برای انجام یک طراحی خوب، باید از ابزارهای خاص و مورد نیاز بهره برد. از قسمت های مهم یک طراحی سیاه قلم، سایه زدن است که وسایل زیادی فقط برای همین کار تولید می شوند. اگر به کارهای هنری علاقه دارید، طراحی چهره  یکی از بهترین کار ها برای سرگرمی شما است. 

ثبت نظر




لیست نظرات کاربران

ف ن دذن

کلیپ بود خیلی بهتر بود

ابوالفضل سادقی

لب به این خشگلی حالا اینا رفتند آنقدر زشت کشیدن من اصلا خوشم نیومد یک ستاره ام زیاده شه


مطالب مرتبط


تفاوت نقاشی و طراحی

تفاوت نقاشی و طراحی

سیاه قلم, نقاشی است یا طراحی؟ در اینجا توجه شما را به تعریف این تکنیک با نمایش نمونه کارهای طراحی و نقاشی جلب مینماییم.

آگوست رنوار  از نگهبانی موزه تا شهرت سبك امپرسیونیسم

آگوست رنوار از نگهبانی موزه تا شهرت سبك امپرسیونیسم

پيِر آگوست رِنوار، نقاش بزرگ فرانسوي در هفتم مارس 1841م در خانواده‏اي فقير در فرانسه به دنيا آمد , از مهم‏ترين تابلوهاي رنوار، مي‏توان به ضيافت در شب، تاب و چترها اشاره كرد.

اموزش نقاشی رنگ روغن

اموزش نقاشی رنگ روغن

اموزش نقاشی رنگ روغن یکی از سخت ترین تکنیک های هنر نقاشی است که طرفداران بسیاری دارد. اموزش نقاشی رنگ روغن به روش چند قشری مرسوم روش خواهد بود.