برای مشاهده دوره های آموزشی کلیک کنید
آموزش طراحی چشم
| همه چیز درباره نقاشی | | 4 سال پیش

آموزش طراحی چشم

در این متن می خواهیم اطلاعاتی درباره طراحی سیاه قلم و آموزش طراحی چشم به شما ارائه دهیم. برای طراحی چشم به صورت سیاه قلم و یادگیری آن، شما می توانید به کلاس های آموزش طراحی صورت و چشم بروید، و یا می توانید از فیلم های آموزشی و کتاب هایی که طراحی چشم را یاد می دهند، استفاده نمایید

چشم یک عضو بسیار ظریف و زیبایی هر چهره می باشد که از بخش های مختلف تشکیل شده است. از جمله این بخش ها می توان به مردمک، عنبیه، کیسه اشک چشم، چین خوردگی پلک بالا و دیگر قسمت ها اشاره کرد. هر عضو از چهره یک شکل استاندارد دارد و باید آن شکل را برای طراحی چهره یاد گرفت تا بتوان با ایجاد تغییرات کوچکی در آن، شکل مورد نظر را ترسیم نمود. با ما همراه باشید تا توضیحاتی را در مورد طراحی چشم و چگونگی آن برای شما بازگو کنیم. 

فهرست مطالب


آموزش طراحی چشم و چگونگی آن

آموزش طراحی چشم و ابزار آن

کاربرد قلم مو در طراحی سیاه قلم

کاربرد پاک کن و انواع آن

کاربرد محو کن ها در سیاه قلم

نکاتی درباره آموزش طراحی چشم


آموزش طراحی چشم و چگونگی آن 

برای آموزش طراحی چشم به صورت سیاه قلم باید تمرینات بسیاری انجام دهید و از یک ویدیو یا کتاب و یا استاد خوب، کمک بگیرید. طراحی چشم را می توان در 7 مرحله انجام داد.

  • مرحله اول باید یک دایره را به عنوان عنبیه چشم رسم کنید. این دایره حدودا باید 3 میلی متر، از بیضی دور چشم که در ابتدای کار باید کشیده شود، بالاتر باشد.

  • مرحله دوم باید به رسم مردمک چشم بپردازیم و آن را دقیقا در وسط چشم بکشیم. سپس با یک خط، بیضی را به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم و اگر پس از این قسمت بندی، پایین مردمک بر روی خط قرار گرفت، آنگاه مشخص می شود که مکان مردمک درست است.

  • مرحله سوم، چه در رسم کردن سیاه قلم باشد و چه در هنرهای تجسمی دیگر، باید به جزئیات توجه شود و حتی میزان فاصله و خمیدگی خط ها به طور دقیق رعایت شده باشد.

  • مرحله چهارم شما باید شکستگی های طرح خود را به خمودگی مبدل نمایید و خطوط نقاشی خود را به منحنی تبدیل کنید.

  •  مرحله ی پنجم کار باید لثه چشم را رسم نمایید. برای کشیدن این قسمت از چشم، خطوطی که درون کیسه اشک چشم هستند را کمی به سمت داخل می آوریم و پس از آن، با یک میزان یکسان از ضخامت، دومین خط لثه چشم را از داخل آن، رسم می کنیم.

  • مرحله شش، چین خوردگی پلک بالا و پایین را باید رسم کنیم که در شباهت طراحی به چهره، بسیار اثرگذار است. خط چین خوردگی پلک بالا با میزان فاصله یکسانی از قسمت لثه چشم، طراحی می شود. خمیدگی لثه چشم به طور مستقیم بر خمیدگی چین خوردگی پلک بالا تاثیر می گذارد. چین خوردگی پلک پایین نیز به شکل یک خط منحنی، در طراحی چهره استاندارد رسم می شود و دو طرف آن به چشم نزدیک می باشد، اما بخش میان آن، کمی دور تر از چشم است.

  • مرحله هفتم که مرحله پایانی می باشد، به رسم کردن ابروی فرد می پردازیم. فاصله بخش جلویی ابرو، یک فاصله استاندارد است و رعایت آن خیلی مهم می باشد.

با انجام این مراحل و رعایت ترتیب و نکات آن، می توانید یک چشم بسیار زیبا را طراحی نمایید. 

 

آموزش طراحی چشم و ابزار آن 

برای آموزش طراحی و نقاشی چشم به صورت سیاه قلم، باید از یک سری وسایل که مخصوص به این طراحی هستند، استفاده شود. از جمله این وسایل می توان به قلم مو، مداد کنته و انواع آن، زغال و پودر زغال، پاک کن، محو کن، تورتیلون، کاغذ پوستی، مقوای طراحی، کاتر، پالت تخم مرغی، کف دریا، تخت شاسی، چسب کاغذی، سمباده، مداد تراش و پنبه اشاره کرد. یک طراحی وقتی به یک نقاشی عالی تبدیل می شود که در آن از این ابزار و وسایلان به درستی استفاده شوند. طراحی چشم سیاه قلم اگر با استفاده از این ابزار باشد، خیلی بهتر انجام‌می شود. هر کدام از این وسایل، به طور حتم کاربرد مخصوص خودشان را دارند و در زیبایی طرح کشیده شده، بسیار موثر می باشند.

 

کاربرد قلم مو در طراحی سیاه قلم 

قلم موها را می توان در سایزهای مختلف در هر لوازم تحریری یافت. جنس قلم مو ها نیز با هم متفاوت هستند. برخی از آنها دارای موی طبیعی و برخی دیگر، دارای موی مصنوعی می باشند که البته قلم موی دارای موی طبیعی بسیار بهتر از موی مصنوعی است. قلم مو ها به دو دسته باریک و پهن تقسیم می شوند. از قلم مو های باریک برای کشیدن قسمت های جزئی چشم و رسم خطوط بسیار باریک و کوتاه در کناره های چشم و یا در درون آن و بخش هایی که جزئیات بسیار ظریف و کوچک دارند، استفاده می شود. همچنین از قلم مو های پهن، برای رسم کردن خطوط باریک و بلند و کشیدن خط های موجود در زیر چشم، بهره برده می شود. در قلم مو های پهن، سیاهی پودر زغال بیشتر نگه داشته می شود زیرا آن قلم مو پهن می باشد. قلم مو، برای آموزش طراحی چشم سیاه قلم، یک وسیله بسیار مهم و اساسی است که به طور حتم استفاده از آن، یکی از حیاتی ترین قسمت های آموزش طراحی چشم می باشد. 

 

 

کاربرد پاک کن و انواع آن 

یکی از مهمترین ابزارها برای آموزش نقاشی چشم، پاک کن می باشد. حتی در یک طراحی معمولی هم، هر فرد به این وسیله نیاز پیدا می کند. گاهی طراحان حرفه ای هم ممکن است اشتباهاتی در رسم و یا میزان سایه زدن داشته باشند.که می توان با پاک کن برطرف کرد.

 پاک کن ها انواع مختلفی دارند از جمله پاک کن معمولی وینیل، پاک کن صابونی، پاک کن معمولی لاستیکی، پاک کن مثلثی فکتیس، پاک کن مدادی یا پاک کن فرچه ای، پاک کن اتودی یا پاک کن فشاری، پاک کن خمیری و پاک کن برقی یا پاک کن شارژی. هر کدام از این پاک کن ها، کاربرد خاص خودش را دارد و شما باید با توجه به طراحی که می خواهید انجام دهید، نوع مناسب پاک کن را انتخاب کنید. هر فردی که قصد دارد یک طرح را طراحی کنید، به خصوص برای طراحی سیاه قلم، باید در کنار خود،یک پاک کن مناسب داشته باشد. 

 

کاربرد محو کن ها در سیاه قلم 

محو کن، یک وسیله بسیار کاربردی و مهم در کشیدن طراحی ها، به خصوص طراحی سیاه قلم می باشد. برای آموزش طراحی چشم به صورت سیاه قلم، یکی از  بخش هایی که باید در اموزش ان ظرافت و دقت را یاداوری کرد، کاربرد محو کن و چگونگی استفاده از آن است، زیرا از این وسیله برای محو کردن خط ها و سایه ها استفاده می شود. گاهی از این وسیله برای به وجود آوردن خط های جدید و بافت های نو نیز استفاده می شود. به طور کلی محو کن یک کاغذ به شکل لوله می باشد و فشرده شده است و با استفاده از تکنولوژی های روز، این وسیله به شکل مداد درآورده شده است و به طور کلی، در دو سایز مختلف موجود می باشد. در طراحی چشم با مداد به خصوص ، طراحی سیاه قلم بود، مطمئن باشید که حتما یک محو کن در ابزار و وسایل کار خود نیاز دارید. 

نکاتی درباره آموزش طراحی چشم 

برای دریافت آموزش طراحی چشم بهتر است از یک استاد خوب کمک بگیرید تا بتوانید به خوبی از جزئیات و نکاتی که باید در طراحی یک چشم استفاده کنید، تا به خوبی آگاه شوید و  از آموخته های خود بهره ببرید و بتوانید به صورت عملی آنها را اجرا کنید. برای طراحی چشم، شما می توانید به طراحی چشم یک حیوان، چشم باز یک انسان و طراحی چشم بسته یک فرد بپردازید. هنگام کشیدن چشم بر روی کاغذ، ،پس از تهیه ابزار مورد نیاز طراحی. از دیدن فیلم های آموزش طراحی چشم می توانید کمک شایانی در بهتر شدن طراحی شما  باشد. 

طراحی یک صورت کامل نیز می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. از مزایای یادگیری طراحی چشم و یا صورت انسان برای شما، آن است که پی از یادگیری کامل، می توانید به یک موسسه آموزش طراحی چشم و صورت انسان ها بروید و در آنجا هم به کار کردن و کسب درآمد برسید و  از طراحی کردن و آموزش آن به دیگران لذت ببرید.

ثبت نظر




لیست نظرات کاربران

حنانه تاجیک

خیلی عالیه

حنانه تاجیک

خیلی عالیه

پرستو 1000000

بددددد

یسنا عابدی

عالی

یسنا عابدی

عالی

Fariba Fariba

عالی

Fariba Fariba

عالی

Fariba Fariba

عالی بود

فرشته موسوی

جالبه من این عکسو گذاشتم پروفایلم و همممه فکر میکنن چشمای خودمه

ساحل رضایی

مرسی از سایتتون

Zaki Ch

ممنون از سایت خوبتون کاش چیز های دیگه میزاشت مثل ابرو مژه چهره مو

حسام منظری

عالی

حسام منظری

عالی

حمید غلامی

عالی

م ل

عالی

15 سالمه :) مونبینم رفت :(

من خودم طاح چهرم و ی ذره فقط تو مردمک چشم مشکل داشتم که رفع شد.. ممنون

بهاره تاجیک

ممنون سایتتون مفید بود

زهرا محمدی

عالی بود

زهرا محمدی

عالی بود

رسول ابراهیم زاده

سلام عالی بود

بب ال

خیلی خیلی بی نهایت عالیههههههه


مطالب مرتبط


هنر بابلیان

هنر بابلیان

چند قرن بعد از سومریها، در بین النهرین مجددا شهرهایی به وجود آمد که در جوار هم به طور مستقل اداره می شدند، یکی از این شهرها بابل بود.

دلایل و مزایای استفاده از هنر درمانی

دلایل و مزایای استفاده از هنر درمانی

با استفاده از هنردرمانی می‌توان به بهبود روحی و عاطفی بیمار کمک کرد. هنردرمانی باعث کاهش تنش و استرس می‌شود و به خود درمانی کمک شایانی می‌کند.

هنر دوره ی آنئولتیک

هنر دوره ی آنئولتیک

نام تمدن برنز یا آنئولتیک به طور کلی به تمام فرهنگ هایی داده می شود که در اوایل پیدایش این آلیاژ وجود داشته اند. عصر برنز در مصر از دوره ی سلسله ی فراعنه بوده است.