برای مشاهده دوره های آموزشی کلیک کنید
تکنیک اکریلیک
| همه چیز درباره نقاشی | | 4 سال پیش

تکنیک اکریلیک

رنگ اکریلیک رنگهایی مانند رنگ روغن هستند که از پلیمرهای متیل، اتیل و بوتیل اکریلات و همچنین کوپلیمرها تشکیل شده و حلال آنها آب می باشد. به دلیل آلودگی کم و سریع خشک شدن و نداشتن بو، بسیار پر مصرف می باشند و از آنجایی که نوعی پلاستیک پلیمر است، هنگامی که خشک می‌شود انعطاف، نفوذناپذیری در برابر آب و دوام خود راحفظ می‌کند؛ به طوری که می‌توان لایه‌های بعدی رنگ را بدون تاثیر بر لایه‌های زیرین روی آن اضافه کرد. رنگ اکریلیک نسبت به رنگ‌های سنتی مثل رنگ روغن و آبرنگ جدیدتر است. 

رنگ اکریلیک روی کاغذ، بوم، چوب، لباس، سیمان، آجر و هر چیزی که حالت خیلی براق  و چرب نداشته باشد قابل استفاده است و چون سطح بواسطه چکیدن روغن از رنگ خسارت نخواهد دید، نیازی به آماده‌سازی با لایه اول قبل از نقاشی نیست. مدل‌های مختلفی از رنگ اکریلیک در بازار قابل خریداری است.

تیوبی، قوطی، بطری‌های پلاستیکی و یا بطری‌های کوچک جوهر؛ همچنین رنگ‌های اکریلیک در غلظت‌های متفاوت ارایه می شوند. رنگ‌های داخل تیوب دارای ویسکوزیتی بالاتر و شبیه رنگ روغن هستند. آنچه در زمان خرید تیوب‌ها و قوطی‌های بزرگ باید مورد توجه قرار بگیرد، بسته بندی غیرقابل نفوذ آن است برای اینکه مطمئن باشید رنگ در معرض هوا قرار نمی‌گیرد و خشک نمی‌شود.

تکنیک‌های استفاده از رنگ اکریلیک 

قلم‌موی خشک : برای استفاده از رنگ اکریلیک روی بوم  و یا آماده‌سازی لایه زیرین نقاشی، استفاده از قلم‌موی خشک و رقیق کردن رنگ با آب توصیه می‌شود. به این ترتیب شما لایه با دوامی‌ از رنگ روی صفحه خود خواهید داشت. استفاده از قلم‌موی خشک باعث می‌شود خطوط شما نامسطح شوند زیرا آب باعث از بین بردن لبه‌ها و هموار کردن خطوط می‌شود. اما این مشخصه می‌تواند اثری هدفمند روی نقاشی شما باشد. قلم‌موی خشک به خطوط حرکت و موجودیت می‌بخشد.

رقیق کردن : اگر رنگ اکریلیک را با مقدار کافی آب رقیق کنید، می‌توانید از آن مانند آبرنگ استفاده کنید. می‌توانید از رنگ با آب کمتر برای ایجاد لایه نیمه شفاف روی سطح خود بهره بگیرید. برخلاف آبرنگ، اکریلیک ماندگاری دائمی‌ دارند. ترکیب رنگ رقیق شده و قلم‌موی خشک می‌تواند به ایجاد بافت‌های متفاوت در یک نقاشی منجر شود.

ثبت نظر




لیست نظرات کاربران


مطالب مرتبط


نقاشی ارزان قیمت خواننده مشهور، هزاران دلار فروخته می‌شود

نقاشی ارزان قیمت خواننده مشهور، هزاران دلار فروخته می‌شود

تابلو نقاشی از «دیوید بویی» خواننده مشهور انگلیسی که با قیمت ناچیزی خریداری شده بود، در یک حراجی هزاران دلار به مزایده گذاشته خواهد شد.

معروف ترین نقاشی های جهان

معروف ترین نقاشی های جهان

یک سری نقاشی هستند که هنرمندانه‌تر از بسیاری نقاشی‌های دیگر اند. این نقاشی‌ها به‌سبب ذوق و قریحه‌ی بسیارِ نقاشان‌شان توانسته‌اند در دل تاریخ جایی برای خود پیدا کنند.

هنر آشوریان

هنر آشوریان

آشوریان مردم نواحی شمالی بین النهرین بودند که به دلیل اقتدار پادشاه های جنوب ( سومر ، آکد و بابل ) و غرب ( میتانی ) نتوانسته بودند به قدرت برسند .