برای مشاهده دوره های آموزشی کلیک کنید
آموزش طراحی بینی
| همه چیز درباره نقاشی | | 4 سال پیش

آموزش طراحی بینی

برای طراحی پرتره چهره بایستی اجزاء صورت را به خوبی طراحی کرد.یکی از اجرای مهم در صورت،طراحی بینی است ،که هنگام طراحی چهره تاثیر زیادی بر چهره می گذارد. به همین دلیل فایل های زیادی با عنوان آموزش طراحی به روش سیاه قلم وجود دارند. اما آموزشی مناسب است که مراحل و نکات ان در هر مرحله ، توضیح داده شود.در این مطلب سعی شده تا  تمامی نکات کاربردی و مراحل طراحی  بینی گفته شود.

فهرست مطالب


با چه ابزاری می توان بینی را زیباتر طراحی کرد

اصول طراحی بینی

مرحله اول پیاده سازی آموزش طراحی بینی

مرحله دوم آموزش طراحی بینی

مرحله سوم آموزش طراحی انواع بینی

مرحله پایانی و نکات جزئی در طراحی بینی


با چه ابزاری می توان بینی را زیباتر طراحی کرد

برای طراحی و نقاشی،ابزارها و تکنیک های مختلفی وجود دارد،  طراحی با قلم، زیبایی خیره کننده ای به اثار میدهد. طراحی و نقاشی بینی احتیاج به ظرافت و تمرکز بالایی دارد. و این امر باعث می شود تا از نتیجه ی کار رضایت بیشتری داشته باشید.

لکه گیری و پاک کردن ایرادها و اشتباهات رایج در نقاشی ای زمانی که با مداد کشیده شده باشد، راحت تر است.

مدادی که با آن بینی را طراحی می کنید بایستی نوک نرمی داشته باشد. به همین خاطر افرادی که آموزش طراحی بینی را انجام می دهند به افراد مبتدی، استفاده از مداد را پیشنهاد می کنند. زیرا  اصول و تکنیک طراحی را سریع تر فرا می گیرند،طراحی راحت تر می باشد و علاوه بر این افرادی که با مداد طراحی بینی را یاد می گیرند،میتوانند شروع خوبی برای نقاشی چهره داشته باشند.

اصول طراحی بینی

اگر طبق یک روش ثابت و مشخص مراحل کشیدن بینی را پیش ببرید، در کمترین زمان یک جزء مهم از صورت را به طور حرفه ایی می توانید طراحی کنید. اینکه شما بخواهید صورت را ازچه زاویه ای طراحی کنین ، در طراحی بینی تاثیرگذار خواهد بود. برای مثال آموزش نقاشی بینی برای چهره ای که در نیم رخ می خواهید طراحی کنید با چهره ایی که سه رخ یا تمام رخ است متفاوت می باشد. بنابراین بایستی حتما این نکته  را رعایت کنید. انتخاب ابزار برای کشیدن بینی، بسیار مهم است. اما بهتر است این کار را با قلم و یا مداد نرم مخصوص طراحی انجام دهید. اگر قصد طراحی یک چهره را دارید و در کشیدن بینی مردد هستید بهتر است ، بر روی یک کاغذ پوستی تمرین کنید تا دستتان روان شود. بعد از آن می توانید یا کپی کاری که کشیده اید را بر روی کاغذ پیاده کنید و یا طبق همان مراحلی که روی کاغذ پوستی پیاده کرده اید، پیش بروید. در ادمه گام های اصولی تر و حرفه ایی تر از آموزش طراحی بینی به روش سیاه قلم را قرار داده ایم. با ما همراه باشید.

اصول طراحی بینی

مرحله اول پیاده سازی آموزش طراحی بینی

در گام اول بایستی به کمک یک شکل مستطیل و مثلث شکل پایه ایی بینی را طراحی کنید. افرادی که نمی خواهند هندسی ،کار را انجام پیش ببرند، می توانند از یک مستطیل و سه دایره کمک بگیرند. این خطوط و اشکالی که در ابتدا رسم می کنید به شما در طراحی بینی کمک می کند.

 بینی انسان به واسطه یک غضروف میانی به دو نیمه تقسیم شده است. بنابراین آناتومی اولیه که می کشید حتما بایستی بر اساس این معیار باشد. بنابراین آناتومی اولیه به سه قسمت تقسیم می شود: اول پلی که همان غضروف است و به شکل مستطیل است. دوم قسمت پایینی است که برای این قسمت یک دایره و یا یک مثلث را می کشیم. و سوم قسمت سوراخ های بینی است که می توان از دو دایره کوچک استفاده کرد. این آناتومی ساختار اولیه در آموزش طراحی بینی است که باعث سه بعدی شدن نقاشی بینی می شود. کشیدن آناتومی برای تمامی طراحی ها در اشکال مختلف توسط افرادی حرفه ای و مبتدی انجام می شود. شما حتی اگر بخواهید یک حیوان و یا اندام و چهره کامل یک انسان را بکشید می توانید به کمک آناتومی بدن و صورت کار خود را سریع تر پیش ببرید.

مرحله اول پیاده سازی آموزش طراحی بینی

مرحله دوم آموزش طراحی بینی

در مرحله دوم آموزش طراحی بینی که یقینا بخش اصلی و مهم کار است بایستی آناتومی اولیه که کشیده شده است را ساده تر کرد. یعنی خطوط اصلی را بکشید و خطوط اضافی را پاک کنید. شکل سه بعدی که در گام نخست از آن صحبت شد در این مرحله شکل می گیرد. بنابراین حتما در متصل کردن خطوط به یکدیگر، پاک کردن خطوط اضافی، تطبیق دادن زاویه چهره و زاویه بینی دقت نمایید. البته که کشیدن بینی یک شخص بسته به نوع بینی آن شخص بستگی دارد. برای مثال طرز طراحی بینی های استخوانی و بینی های گوشتی با هم متفاوت است. بنابراین اگر در حال کشیدن پرتره یک شخص هستید بایستی بر اساس نوع بینی اش آناتومی مناسبی برای چهره و بینی اش انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که نحوه طراحی بینی تاثیر زیادی بر تغییر چهره افراد دارد و از مراحل مهم اصول طراحی چهره است .

مرحله دوم آموزش طراحی بینی

مرحله سوم طراحی انواع بینی

در طراحی سیاه قلم بینی معمولا مرحله پایانی سایه روشن زدن کار است. اما نکاتی وجود داردکه هنگام سایه روشن زدن ، بایستی رعایت کرد.

اولین نکته این است که باید قسمت مستطیل یا همان غضروف اصلی بینی و نوک بینی روشن تر سایه زده شوند.

نکته دوم اینکه سوراخ های بینی را فقط سیاه نکنید بایستی اندکی سایه روشن در آنجا قرار داد تا شکلی واقعی تر به خود بگیرد. اما دو طرف بینی هم سایه روشن و هم سایه تیره باید داشته باشند. اما سایه روشن در این دو نقطه کمتر است. دقت کردن به جزء جزء صورت  شخصی که شما چهره اش را طراحی می کنید می تواند به شما در طراحی واقعی تر بینی آن شخص کمک کند و این نکته کاربردی در آموزش طراحی بینی در انواع مختلف نیز قید شده است. سایه روشن را می توانید با همان قلمی که بینی را طراحی کرده اید انجام دهید و یا از مدادی نرم تر کمک بگیرید تا کار تمیز تر باشد. مطابق اشکالی که قرار داده ایم آناتومی ها را بکشید.

مرحله سوم طراحی انواع بینی

مرحله پایانی و نکات جزئی در طراحی بینی

مرحله ی پایانی طراحی شامل،پاک کردن خطوط و سایه های اضافی، برجسته تر کردن نوک بینی به کمک سایه روشن و پر کردن قسمت های خالی بینی به کمک سایه انداختن آخرین کاری است که بایستی انجام دهید. برخی افراد برای اینکه بتوانند کارشان را با دقت بیشتری انجام دهند از دفترهای شطرنجی با خطوط ریز استفاده می کنند. البته که آموزش طراحی بینی بر روی این دفترهای شطرنجی نیز موجود است. اما همیشه سعی کنید یک روش ثابت را از ابتدای طراحی پیش بگیرید و بر طبق همان آموزش گام به گام طراحی بینی پیش بروید تا در روند کار مشکلی پیش نیاید. از سویی نیز افرادی که مبتدی هستند می توانند به کمک فیلم های آموزشی و یا حتی تصاویری که در این مقاله آموزشی قرار داده ایم بخشی از کار را یاد بگیرند. البته این نکات گفته شده ،می تواند به افرادی که می خواهند آموزش نقاشی پرتره بدهند،کمک کند.

برای مشاهده آموزش گام به گام و حرفه ای سیاه قلم با ما همراه باشید.

مرحله پایانی و نکات جزئی در طراحی بینی

ثبت نظر




لیست نظرات کاربران

ناصرالدین حافزی

چقدر زشت بودن

ناصرالدین حافزی

چقدر زشت بودن

ناصرالدین حافزی

چقدر زشت بودن

... ۹۸۷

افتضاح

BTS Army

ب حرف اضافه نباشه کسی که از طراحی هیچ چیزی نمیدونه میگه زشته اول به طراحی نگاه دقیق کن بعد نظربده احمق ها


مطالب مرتبط


تابلوی 4 دلاری که صاحبش را ثروتمند کرد

تابلوی 4 دلاری که صاحبش را ثروتمند کرد

خرید برای اکثر افراد کاری بسیار لذت بخش است ، اما برای بعضی افراد خوش شانس تر میتواند ثروت هنگفتی نیز به دنبال بیاورد. ماجرای این خبر از این قرار است.

آموزش طراحی بینی

آموزش طراحی بینی

کسانی که می خواهند آموزش طراحی بینی و صورت یاد بگیرند بایستی اصولی و گام به گام پیش بروند. آموزش طراحی بینی نیز در سری آموزش های طراحی چهره قرار دارد.

هنر بین النهرین

هنر بین النهرین

بین النهرین در خاور نزدیک بین رودخانه های دجله و فرات قرار دارد . از جنوب به خلیج فارس متصل بوده و از شمال تا دریای سیاه و کوه های ارمنستان امتداد دارد.