برای مشاهده دوره های آموزشی کلیک کنید
هنر بابلیان
| همه چیز درباره نقاشی | | 4 سال پیش

هنر بابلیان

چند قرن بعد از سومریها، در بین النهرین مجددا شهرهایی به وجود آمد که در جوار هم به طور مستقل اداره می شدند، یکی از این شهرها بابل بود. بعد ها " حمورابی ها "، یکی از قدرتمند ترین پادشاهان بابل، توانست تمامی این سرزمین ها را تحت یک حکومت مرکزی واحد گرد هم بیاورد. 

همیشه نام بابل و حکومت بابلیان با نام " حمورابی " همراه است. او که سعی کرد تا به اوضاع نابسامان بین النهرین سامان بخشد نهایتا توانست با وضع اولین قوانین مدون و مکتوب به گوشه ای از این امور بپردازد. این قوانین بر روی سنگی از جنس « بازالت » و با تصویر پادشاه به همراه خدای " شاماش " و 282 ماده ی قانونی کنده کاری شده است. 

این لوحه از کاوش های دمرگان در تپه ی « ارگ شوش » در سال 1902 میلادی کشف و به موزه ی لوور فرانسه فرستاده شد. " شوتروک ناهوته " پادشاه ایلامی این اثر را به همراه آثار ارزنده ی دیگری در حدود 1160 ق.م طی جنگ به غنیمت گرفته و به شوش می آورد. در این لوحه حمورابی در مقابل خدای " شاماش" قرار دارد. اشکالی مثل شکل خلاصه شده ی زیگورات در زیر پای خدای خورشید، میله و وریسمان ( سمبل عدالت ) دیده می شود . این لوح متعلق به 1700 ق.م است. 

ثبت نظر




لیست نظرات کاربران


مطالب مرتبط


هنر سومریان

هنر سومریان

اقوام سومری که اصل و منشأ آنها هنوز بزرگترین معمای تاریخ باستانی است، در بین النهرین سکنی گزیده بودند .از هنر سومریان میتوان به خط و زبان آنها اشاره کرد.

آگوست رنوار  از نگهبانی موزه تا شهرت سبك امپرسیونیسم

آگوست رنوار از نگهبانی موزه تا شهرت سبك امپرسیونیسم

پيِر آگوست رِنوار، نقاش بزرگ فرانسوي در هفتم مارس 1841م در خانواده‏اي فقير در فرانسه به دنيا آمد , از مهم‏ترين تابلوهاي رنوار، مي‏توان به ضيافت در شب، تاب و چترها اشاره كرد.

تکنیک گواش

تکنیک گواش

واژه گواش در اصل فرانسوی است و معنای آن« شستشو » می باشد. گواش یک آبرنگ غیرشفاف و مات است که از رنگدانه‌هایی مشابه رنگدانه‌های شفاف آبرنگ و مخلوط صمغ عربی ساخته شده است.