برای مشاهده دوره های آموزشی کلیک کنید
تکنیک پاستل
| همه چیز درباره نقاشی | | 4 سال پیش

تکنیک پاستل

پاستل از رنگدانه های پودری مخلوط درست شده است و با مقداری چسب به صورت لوله های مکعبی حالت داده شده اند. آنها خشک هستند و می توانند به هر صورتی استفاده شوند. قدمت استفاده از رنگدانه پودری به ماقبل تاریخ بر می گردد، اما پاستل هایی که ما در حال حاضر می بینیم از اواخر قرن ۱۷ ساخته شده.

پاستل ها در اواخر دهه ۱۸۰۰ بسیار محبوب شدند درست در زمانی که مانه، دگاس، رنوار و تولوس لوترک از آنها استفاده می کردند. دگاس علاوه بر نقاشی پتانسیل های پاستل را جست و جو می کرد که با ترکیب آنها با دیگر مواد نقاشی ها چه چیزی بوجود می آمد. پاستل ها را می توان به صورت مجموعه ای خریداری کرد، بعضی ها در جعبه های چوبی هستند و بعضی ها به صورت تکی بفروش می روند.

کار با پاستل

به طور سنتی نقاشی های پاستل بر روی مقواهای فابریانو کشیده می شده است. کار بر روی این نقاشی ها همیشه با این سختی همراه بوده که با هر ضربه ای گچ ها از مقوا جدا می شود. در حال حاضر کارهای پاستل را می توان بر روی مقواهای جیر انجام داد. این مقواها در دو مدل ایرانی و انگلیسی در بازار عرضه می شود. در مدل ایرانی خواب جیر مقوا باعث می شود که گچ بر روی پرز مقوا به خوبی قرار می گیرد و نقاشی بسیار شفاف و با دوام خواهد شد. که بعد از اتمام کار با اسپری فیکساتیو ، نقاشی را بسیار با ثبات خواهیم کرد.

مقواهای جیر انگلیسی هم مانند مقوای ایرانی خواب دار است ولی پرزهای روی مقوا خود دارای بافت است و برای کارهایی مانند طرح چهره مناسب نیست. مقواهای انگلیسی برای طرح هایی مانند طرح گل، میوه و حیوانات بسیار مناسب است و نمای بسیار زیبایی به کار خواهد داد. شاید نقاشی های ترسیم شده با پاستل بسیار زیبا و جالب توجه به نظر برسند، اما استفاده از آن چندان آسان نیست. هنرمندانی که در این زمینه فعالیت مستمر و تجربه کافی دارند، نقاشی های بسیار زیبایی خلق می کنند.

افرادی که هنوز در ابتدای راه نقاشی هستند و به اصطلاح هنوز خبره این کار نشده اند نیز می توانند با تمرین زیاد، نقاشی های درخور توجهی ترسیم کنند. به طور کلی نقاشی و هنر، به تمرین و تکرار مداوم نیاز دارد. پاستل نیز از این قاعده مستثنی نیست. شما می توانید از پاستل برای کشیدن همه بخش های نقاشی استفاده کنید و یا برای خلق اثری زیبا، آن را در کنار سبک ها و رنگ های مختلف بکار ببرید. بیشتر هنرمندانی که از پاستل استفاده می کنند، اصولاً آن را با سبک های دیگر ادغام می کنند. به طور مثال، برای نقاشی و رنگ آمیزی قسمت های تیره نقاشی خود از پاستل استفاده می کنند.

ترکیب رنگ ها

برای استفاده از رنگ های پاستل نیاز به هیچ ابزار خاصی نیست. آنها رنگ های مدادی گِرد و مربعی شکل و شبیه گچ های مدرسه هستند. برای ترکیب بهتر رنگ ها می توان از انگشتان دست کمک گرفت.

البته هنگام استفاده از انگشتان باید توجه داشته باشید اثر چربی انگشتان تان روی سطح نقاشی باقی نماند و ایجاد لکه نکند. برای این کار بهتر است حتماً قبل از استفاده از انگشت برای ترکیب رنگ، دستان تان را تمیز بشویید.

ثبت نظر




لیست نظرات کاربران


مطالب مرتبط


نقاشی ارزان قیمت خواننده مشهور، هزاران دلار فروخته می‌شود

نقاشی ارزان قیمت خواننده مشهور، هزاران دلار فروخته می‌شود

تابلو نقاشی از «دیوید بویی» خواننده مشهور انگلیسی که با قیمت ناچیزی خریداری شده بود، در یک حراجی هزاران دلار به مزایده گذاشته خواهد شد.

اموزش نقاشی رنگ روغن

اموزش نقاشی رنگ روغن

اموزش نقاشی رنگ روغن یکی از سخت ترین تکنیک های هنر نقاشی است که طرفداران بسیاری دارد. اموزش نقاشی رنگ روغن به روش چند قشری مرسوم روش خواهد بود.

آموزش مربیگری نقاشی کودک

آموزش مربیگری نقاشی کودک

آموزش مربیگری نقاشی کودک یکی از مهمترین و حساس ترین آموزش ها است. مربی کودکی که دوره های لازم در این زمینه را دیده باشد به راحتی با کودکان ارتباط برقرار کرده و نیازها، استعدادها و خلاقیت های آن ها را شناسایی به مسیر درست جهت شکوفا شدن هدایت می کند...