برای مشاهده دوره های آموزشی کلیک کنید
تکنیک مداد رنگی
| همه چیز درباره نقاشی | | 4 سال پیش

تکنیک مداد رنگی

مداد رنگي نوعي مداد است که اثر رنگي برکاغذ به جاي مي گذارد. مغز استوانه اي شکل بيشتر انواع مداد رنگي از ترکيب رنگدانه، موم و نوعي خاصي از خاک رس به نام کائولين تشکيل شده است. 

محبوب ترین تکنیک نقاشی 

نقاشي با مداد رنگي به دليل ماهيت و ويژه گي هاي خاص مداد رنگي يکي از سريع ترين ، ساده ترين و  به تبع پرکاربردترين  و مجبوب ترين تکنيکها نقاشي به شمار مي رود. مداد رنگي ها برخلاف مداد هاي سياه از نظر نوع به دسته هاي زيادي تقسيم نمي شوند.

انواع و ویژگی های مداد رنگی 

تنها تقسيم بندي مداد رنگي ها با توجه به خشک و يا چرب بودن مغز آن ها است. مداد رنگي ها داراي ويژه گي هاي خاصي مانند قابليت حمل آسان، استفاده آسان، پاک شدن آسان و غيره  هستند که منجر به افزايش ميزان کاربرد آن ها شده است. يکي ديگر از ويژه گي هاي نقاشي مداد رنگي قابليت استفاده بر روي انواع مختلف کاغذ با انواع مختلف بافت مي باشد، البته به جز کاغذ هاي گلاسه. 

کاغذهای مناسب مداد رنگی 

مناسب ترين انواع  کاغذ براي نقاشي مداد رنگي عبارتند از کاغذ بوچر، کاغذ اشتنباخ  فابريانو ،کانسون و بسياري انواع ديگر که با توجه به طرح مورد نظر انتخاب مي شوند. 

تجهیزات مورد نیاز برای نقاشی 

تجهيزات مورد نياز براي نقاشي مداد رنگي عبارتند از کاغذ يا مقوا در ابعاد مورد نظر ، تخته شاسي مناسب، مداد رنگي در رنگ هاي متنوع ، مدل نقاشي ، پاکن و تراش. نقاشي با مداد رنگي عليرغم سرعت بالا، سهولت کاربرد و تجهيزات  ساده و ابتدايي  در صورت  اجراي حرفه  اي مي تواند به يکي از زيباترين تکنيک هاي هنر نقاشي تبديل شود.

کاربردهای نقاشی مداد رنگی

نقاشي با مداد رنگي علاوه بر اين خود به عنوان يک هنر مستقل ارزشمند به شمار مي آيد در بسياري از رشته هاي ديگر نيز کاربرد دارد. به عنوان مثال طراحان لباس در طراحي هاي اوليه خود با استفادهاز مداد رنگي ايده خود را در معرض نمايش خواهند گذاشت. طراحان دکوراسيون داخلي، معماران، گرافيست ها و کليه افرادي که با مبحث طرح و رنگ درگير هستند نيازمند آشنايي با اصول و تکنيک ها نقاشي مداد رنگي هستند.   

 سبک های مختلف نقاشی مدادرنگی

 هنر نقاشي بامداد رنگي داراي دو سبک اصلي است که درادامه به صورت مختصر به آن ها اشاره خواهيم کرد : 

1. سبک خطي : سبک خطي شامل استفادهاز خط و خطوط در جهات متفاوت است . اين خطوط مي توانند به صورت مورب، موازي، روي هم رفته و غيره به منظور ايجاد طرح اصلي و با توجه به سليقه و مهارت نقاش به کار برده شوند.

2.سبک سايه پردازی : سبک سايه پردازي در اين روش خط و خطوط ايجاد شده بوسيله مداد به صورتي در يک جهت و کنار هم قرار مي گيرند که در هم محو شده و اثري از آنها به چشم نخورد. دراين سبک حجم، بعد و غيره را با استفاده از کم و زياد کردن شدت رنگ و نو ر به تصوير مي کشند.
 

ثبت نظر




لیست نظرات کاربران


مطالب مرتبط


استفاده از هنر درمانی در کودکان

استفاده از هنر درمانی در کودکان

هنر درمانی روشی خلاقانه، مناسب و آسانی است که کودکان می توانند از طریق آن، احساسات و تفکرات خود را بروز دهند، زیرا آن ها به طور سرشتی هنرمند و خلاق اند.

تاثیر هنر نقاشی بر تربیت کودکان

تاثیر هنر نقاشی بر تربیت کودکان

بسیاری از پژوهندگان بر این عقیده اند که نقاشی کودک دریچه ای است که بر اندیشه ها و احساسات او گشوده می شود و می توان از نقاشی های او در سنجش شخصیت یا تشخیص نابسامانی های روان شناختی او استفاده کرد و در پی درمان آن ها برآمد.

تاریخ هنر نقاشی پس از اسلام

تاریخ هنر نقاشی پس از اسلام

یکی از مهمترین عوامل شکل دهنده هنر ایران، ارتباط بسیار نزدیک بین هنر و آداب معنوی برگرفته از مذهب می باشد. به عبارت دیگر ، یکی از شاخصه های مهم هنر ایرانی، نگاه معنوی هنرمند در اثر هنری خویش است.