برای مشاهده دوره های آموزشی کلیک کنید
اولین گالری نقاشی یک ربات انسان نما
| همه چیز درباره نقاشی | | 4 سال پیش

اولین گالری نقاشی یک ربات انسان نما

 گالری نقاشی یک ربات

اولین نمایشگاه آثار نقاشی یک ربات انسان نما که با استفاده از بازوهای روباتیک و هوش مصنوعی می‌تواند طراحی کند، در دانشگاه آکسفورد برگزار می‌شود.
این ربات انسان نما بدون کمک انسان و فقط با استفاده از یک بازوی رباتیک و دوربینی در چشمانش طراحی و نقاشی می کند. 

«آیدان ملر» مخترع به یاد آیدا که نام اصلی آن « آگوستا اِیدا کینگ، کنتس لاولیس » نویسنده و نخستین برنامه‌ساز رایانه و تنها فرزند قانونی لرد جورج بایرون شاعر بود، این ربات را Ai-Da نام گذاری کرده و ادعا می‌کند این نخستین ربات انسان نمایی است که می‌تواند با استفاده از دوربینی در چشمان و مدادی در دستانش افراد واقعی را طراحی کند.

نمایشگاه آثار هنری Ai-Da به نام Unsecured Futures در ۱۲ ژوئن در دانشگاه آکسفورد برگزار می‌شود. در این نمایشگاه بخشی از آثار ربات به نمایش گذاشته می‌شوداین آثار هنری شامل نقاشی، طراحی، مجسمه سازی و ویدئو آرت هستند که مرز‌های میان هوش مصنوعی، فناوری و زندگی واقعی را بررسی می‌کند.

آیدان ملر که یک مدیر هنری نیز است در این باره می‌گوید: این نخستین ربات انسان نمای هنرمند است که می‌تواند اثر خود را خلق کند.محققان دانشگاه لیدز انگلیس بازوی‌های رباتیک Ai-Da را ابداع کرده اند.

ثبت نظر




لیست نظرات کاربران


مطالب مرتبط


تکنیک رنگ روغن

تکنیک رنگ روغن

نقاشی یکی از کهن ترین هنرهای بشریت است، به طوری که قدمت آن به دوران انسان های غارنشین و پیش از اختراع زبان نوشتاری بر می گردد.

تکنیک گواش

تکنیک گواش

واژه گواش در اصل فرانسوی است و معنای آن« شستشو » می باشد. گواش یک آبرنگ غیرشفاف و مات است که از رنگدانه‌هایی مشابه رنگدانه‌های شفاف آبرنگ و مخلوط صمغ عربی ساخته شده است.

پل گوگن ؛ نقاش دریانورد و کارمند بانک

پل گوگن ؛ نقاش دریانورد و کارمند بانک

وژن آنری پل گوگن (به فرانسوی Eugène Henri Paul Gauguin) نقاش و تندیس‌گر فرانسوی و یکی از مهمترین چهره‌های سبک پسادریافتگری بود.