برای مشاهده دوره های آموزشی کلیک کنید
نمایشگاهی از تاثیر انفجار بیروت بر هنر
| همه چیز درباره نقاشی | | 3 سال پیش

نمایشگاهی از تاثیر انفجار بیروت بر هنر

نمایشگاهی از تاثیر انفجار بیروت بر هنر

 

نمایشگاهی در لبنان، نقاشی‌ها و مجسمه‌هایی که بر اثر انفجار بندر بیروت صدمه دیده‌اند را به نمایش می‌گذارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از گاردین، انفجار چهارم «اوت» در «بیروت» بخش اعظمی از مناطق شرقی اطراف بندر این شهر را ویران کرد. بر اثر این انفجار موزه‌ها و گالری‌هایی که برخی از مشهورترین آثار هنری لبنان را به نمایش گذاشته بودند نیز دچار آسیب شدند.

حالا یک نمایشگاه هنری در این شهر بی‌آنکه آثار هنری آسیب‌دیده را مرمت کرده باشد تابلوهای نقاشی که خراشیده شده‌اند یا مجسمه‌هایی که بر اثر انفجار سال گذشته ترک برداشته‌اند را به نمایش گذاشته است.

در بخش ورودی تابلو نقاشی قرن هفدهمی «گیدو رنی» نقاش ایتالیایی که آسیب دیده است نصب شده است. در نزدیکی آن یک لوستر شکسته در همان نقطه‌ای که در لحظه انفجار از سقف افتاده بود قرار دارد. آینه‌ها ترک خورده‌اند و نقاشی‌ها خراش برداشته‌اند؛ اینجا محل برگزاری نمایشگاه «هنر زخمی‌شده» است.

نمایشگاه «هنر زخمی‌شده» که مجموعه‌ای از آثار هنری که بر اثر انفجار ماه «اوت» آسیب دیده‌اند را شامل می‌شود از ماه جاری در موزه «Villa Audi» که بر اثر این انفجار به شدت آسیب دیده بود برگزار شده است و تا ۱۶ ژانویه ادامه خواهد داشت.

در این نمایشگاه علاوه بر آثار آسیب دیده آثار هنری که از زمان انفجار تاکنون خلق شده‌اند نیز به نمایش گذاشته شده است.

 

ثبت نظر




لیست نظرات کاربران


مطالب مرتبط


پابلو پیکاسو  نقاش ، مجسمه ساز ، قلم زن و طراح

پابلو پیکاسو نقاش ، مجسمه ساز ، قلم زن و طراح

پابلو پیکاسو یکی از پرکارترین و بانفوذترین هنرمندان قرن بیستم است. او در نقاشی، مجسمه‌ سازی، قلم‌ زنی، طراحی و سفال‌ گری هزاران اثر خلق کرده است.

تکنیک تمپرا

تکنیک تمپرا

تکنیک و نقاشی تمپرا در میان تکنیکها یکی از آنتیک ترین و قدیمی ترین هاست. ریشه کلمه ی تمپرا از فعل ایتالیایی stemperare به معنی حل شدن می آید.

نکات و نحوه ی اموزش انواع پرسپکتیو

نکات و نحوه ی اموزش انواع پرسپکتیو

پرسپکتیو با برجسته سازی جزئیات ، عمق دادن به طرح و نقش و نگار ها  می تواند معنا و مفهوم تازه ای به تصاویر ببخشد وبه همین علت توانسته جایگاه ویژه ای در معماری ، نقاشی و سینما ، پیدا کند.