برای مشاهده دوره های آموزشی کلیک کنید
تابلوی 4 دلاری که صاحبش را ثروتمند کرد
| همه چیز درباره نقاشی | | 4 سال پیش

تابلوی 4 دلاری که صاحبش را ثروتمند کرد

خرید برای اکثر افراد کاری بسیار لذت بخش است ، اما برای بعضی افراد خوش شانس تر میتواند ثروت هنگفتی نیز به دنبال بیاورد. ماجرای این خبر از این قرار است که در سال 1989 مردی در بازار پنسیلوانیا در حال گردش روزانه خود تصمیم میگیرد یک نقاشی رنگارنگ را که در قابی طلایی و حکاکی شده قرار گرفته بود، خریداری کند. از آنجایی که نقاشی داخل قاب را به اندازه خود قاب دوست نداشت، تصمیم گرفت نقاشی را از قاب خارج کند.

اما وقتی نقاشی را خارج کرد با یک برگ سند رو به رو شد که درواقع نسخه ای کم نظیر و دست نویس از اعلامیه استقلال آمریکا بود و اصلا نمی دانست که این نقاشی تا چه حد مهم و با ارزش است و در نتیجه بدون هدف خاصی این اعلامیه را نگه داشت. سال ها بعد به طور اتفاقی این اعلامیه را به یکی از دوستانش که مجموعه دار آثار تاریخی بود نشان داد و او نیز اهمیت این سند را تایید کرد و گفت میلیون ها دلار ارزش دارد.

به زودی یک حراجی برای فروش این سند تاریخی برگزار شد و در نهایت نیز به قیمت دو میلیون و چهارصد و بیست هزار دلار به فروش رسید. این موضوع را می توان نهایت خوش شانسی این مرد دانست که تابلو را با 4 دلار خریده بود اما چند میلیون دلار فروخت. اعلامیه استقلال یکی از مهمترین اسناد ایالات متحده است. این سند در تاریخ 4 ژوئیه 1776 صادر و باعث شد یک ملت جدید تشکیل شود. ایالات متحده آمریکا در آن زمان، 200 نسخه از این سند ایجاد کرد. اما اکنون تنها 26 نسخه در دسترس است.
 

ثبت نظر




لیست نظرات کاربران


مطالب مرتبط


تابلوی 4 دلاری که صاحبش را ثروتمند کرد

تابلوی 4 دلاری که صاحبش را ثروتمند کرد

خرید برای اکثر افراد کاری بسیار لذت بخش است ، اما برای بعضی افراد خوش شانس تر میتواند ثروت هنگفتی نیز به دنبال بیاورد. ماجرای این خبر از این قرار است.

فروش نقاشی کرونایی «بنکسی» به نفع سرویس سلامت همگانی

فروش نقاشی کرونایی «بنکسی» به نفع سرویس سلامت همگانی

اثری متفاوت از بنکسی که به نفع سرویس سلامت همگانی به فروش میرسد

هنر بابلیان

هنر بابلیان

چند قرن بعد از سومریها، در بین النهرین مجددا شهرهایی به وجود آمد که در جوار هم به طور مستقل اداره می شدند، یکی از این شهرها بابل بود.