برای مشاهده دوره های آموزشی کلیک کنید
گرانترین نقاشی معروف در ایران
| همه چیز درباره نقاشی | | 4 سال پیش

گرانترین نقاشی معروف در ایران

تابلوی باغ اسرار اثر فرهاد مشیری با قیمت پایه یک میلیارد و هشتصد و پنجاه میلیون تومان و به عنوان گرانترین تابلوی ایرانی به ثبت رسید. فرهاد مشیری متولد سال 1342 در شهر شیراز است. او به واسطه شغل پدرش که مالک چند سینما در شیراز بود  از همان نوجوانی به سینما و هنر علاقه مند شد. او شیفته طراحی و نقاشی بود و پدرش که با هنر آشنا بود او را تشویق می کرد. همین عشق و علاقه و مهارت نسبی او در طراحی باعث شد که در سال 1358 به ایالات متحده برود و در حومه لس آنجلس ساکن شود.

 مشیری در آنجا تحصیلات مقدماتی اش را به پایان برد و در سال 1360 در انستیتوی هنر کالیفرنیا ثبت نام کرد، در زمانی که هنرمندانی چون جان بالداساری و مایکل اشر در این مدرسه تدریس می کردند. بنابراین دوران تحصیل او در این آکادمی با یکی از دوره های درخشان این مدرسه مصادف شد.بازگشت او به ایران، شروع دوره طلایی زندگی هنری او بود. چرا که در سال 80 پس از برگزاری نمایشگاهی در گالری «کاوه آو» در میدان ونک، یک باره مشهور شد و کلکسیونرهای قدیمی آثار او را با قیمت های گران خریدند. 

مشیری اولین هنرمند اهل خاورمیانه است که آثارش در حراجی های هنری دنیا رکورد فروش یک میلیون دلاری را برجای گذاشته است. اثر معروف یک میلیون دلاری او  با کریستال های سواروسکی روی بوم کار شده و واژه عشق در وسط بوم با همین تکنیک نوشته شده است.

اثر فرهاد مشیری با نام «باغ اسرار» که بالاترین برآورد را در قیمت گذاری های این مجموعه به خود اختصاص داده با قطعات درخشنده فلزی، مهره و میخ ساخته شده و تصویر خرسی عظیم را شکل داده که وارد نور درخشانی می شود و کودکی خفته نیز در اثر مشاهده می شود. این تکینک خاص آثار مشیری است و کنتراستی عمیق بین خاطره کودک و رنگ های اطراف را پدید می آورد. 
 

ثبت نظر




لیست نظرات کاربران


مطالب مرتبط


گرانترین نقاشی معروف در ایران

گرانترین نقاشی معروف در ایران

تابلوی باغ اسرار اثر فرهاد مشیری با قیمت پایه یک میلیارد و هشتصد و پنجاه میلیون تومان و به عنوان گرانترین تابلوی ایرانی به ثبت رسید.

پل گوگن ؛ نقاش دریانورد و کارمند بانک

پل گوگن ؛ نقاش دریانورد و کارمند بانک

وژن آنری پل گوگن (به فرانسوی Eugène Henri Paul Gauguin) نقاش و تندیس‌گر فرانسوی و یکی از مهمترین چهره‌های سبک پسادریافتگری بود.

هنر سومریان

هنر سومریان

اقوام سومری که اصل و منشأ آنها هنوز بزرگترین معمای تاریخ باستانی است، در بین النهرین سکنی گزیده بودند .از هنر سومریان میتوان به خط و زبان آنها اشاره کرد.