برای مشاهده دوره های آموزشی کلیک کنید
هنر نقاشی چیست ؟
| همه چیز درباره نقاشی | | 4 سال پیش

هنر نقاشی چیست ؟

نقاشی عمل بکار بردن رنگ دانه محلول در یک رقیق کننده و یک عامل چسپاننده یک چسب بر روی یک سطح نگهدارنده مانند کاغذ، بوم یا دیوار است. این کار توسط یک نقاش انجام می شود. این واژه بخصوص زمانی به کار می رود که این کار حرفه شخص مورد نظر باشد. قدمت نقاشی در بین انسانها ، شش برابر قدمت استفاده از زبان نوشتاری است. در قیاس با نقاشی، طراحی، سلسله عملیات ایجاد یک سری اثر و نشانه با استفاده از فشار آوردن یا حرکت ابزاری بر روی یک سطح است.یک روش قابل اجرا برای تزئین دیوارهای یک اتاق با استفاده از نقاشی در ساختار جزئیات کار موجود است.

این مقاله بیشتر درباره نقاشی روی سطوح به دلایل و اهداف هنری است. نقاشی از نظر بسیاری افراد، در زمره مهمترین شکلهای هنر قرار دارد. وقتی واژه نقاشی یا نقاشی کردن به میان می آید طبیعتاً پدیده ای در نظر ما مجسم می شود که از ترکیب رنگها به وجود آمده و به دست انسان ساخته شده است.

بعضی ها تصور می کنند که نقاشی یعنی تقلید طبیعت و انتظارشان از یک نقاش این است که هر آنچه می بیند به روی بوم منتقل سازد. این انتظار غلط راه را به روی خلاقیت هنری و گسترش اندیشه بسته و او را در چارچوب تقلید و دو باره سازی و و اقعیات محدود می سازد.

نقاشی یعنی به وجود آوردن پدیده ای که وجود خارجی ندارد و هنرمند با ابزارهایی که در اختیار دارد آن پدیده را از نیستی به هستی در می آورد.

بازار کار نقاشی 

نقاشی از جمله هنرهایی است که با روح انسان سروکار دارد و طرحی که تهیه می شود برگرفته از مکنونات قلبی، طرز فکر و احساسات آدمی است لذا از این طریق می توان با همنوعان خود صحبت کرده و ارتباط برقرار نمود. بنابراین در هر زمان و مکانی، طرفداران بسیاری دارد. 

الزامات يا مقدمات مورد نیاز جهت راه اندازی شغل

برای ورود به شغل نقاشی لزوما به گذراندن دوره های آموزشی یا تحصیلات آکادمیک و دانشگاهی نیازی نیست. بسیاری از افراد که زمینه هنری خوبی در نقاشی دارند، به دنبال علاقه خود رفته و وارد این کار می شوند. البته مسلم است برای تبدیل شدن به یک نقاش حرفه ای، باید به صورت حرفه ای آموزش دید.
گذراندن دوره طراحي و نقاشي به مدت 2 سال و تهيه وسايل و ابزار كار همچون مداد، ‌كاغذ، خط كش، پايه چوبي، بوم، مداد رنگي، آبرنگ، گواش، پاك كن، قلم مو، پاستل

توانمندی و مهارت های مورد نیاز نقاش:

– ذوق و شم هنری فراوان
– خلاقیت بسیار زیاد
– دید دقیق و هنری و نگاه موشکافانه به اطراف خود برای پاسخ درست به نیاز مخاطب
– شناخت خوب از رنگ ها (رنگ شناسی مناسب) و توانایی تشخیص آنها از یکدیگر
– آشنایی با تمامی سبک ها و ابزارهای نقاشی
– علاقه مندی و توانایی کار فردی (در هنگام کشیدن نقاشی ها) و یا به عبارتی داشتن شخصیت درون گرا
– صبر و پشتکار زیاد
– آشنایی نسبی با سایر هنرهای تجسمی و تصویری
– علاقه به تدریس و آموزش (وقتی نقاش به کار تدریس نقاشی می پردازد)

درآمد نقاش

به طور کلی برخی از حوزه های هنری از جمله نقاشی، در جامعه به عنوان یک شغل رسمی شناخته نمی شود و بیشتر کاری هنری محسوب می شوند. به همین دلیل شاید بتوان گفت این نوع مشاغل در نزد عموم مردم، به عنوان یک شغل و منبع درآمد، ارزش واقعی خود را ندارند.

نقاش معمولا تنها از طریق کشیدن نقاشی و فروش آنها درآمد ندارد. بیشتر آنها برای گذراندن زندگی خود به کارهای دیگر از جمله تدریس و آموزش می پردازند. برخی نیز با برقراری ارتباط با سازمان ها، موسسات و مراکز مرتبط سفارش کار گرفته و درآمدی نیز از این طریق کسب می کنند.

امروزه با وجود شبکه های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام، نقاشان توانمند و ماهر میتوانند ارتباطات خوبی با مردم و مشتری های خود برقرار کرده و از نظر فروش و درآمد به جایگاه خوبی برسند. 
 

ثبت نظر




لیست نظرات کاربران

امیر نوری

ممنون از اطلاعات خوبتون موفق باشیدhttps://soland.ir


مطالب مرتبط


نمایشگاهی از تاثیر انفجار بیروت بر هنر

نمایشگاهی از تاثیر انفجار بیروت بر هنر

در این بخش بر تاثیر جنگ بر هنر و نمایشگاهی در این باب آشنا میشوید

نکات و تکنیک رنگ روغن

نکات و تکنیک رنگ روغن

کشیدن یک مدل نقاشی با روش های مختلف باعث می شود تا شما،با ازمون و خطا های بسیاری رو به رو شوید که این کار به حرفه ای شدن شما در کشیدن نقاشی رنگ روغن، بسیار کمک می کند

اولین گالری نقاشی یک ربات انسان نما

اولین گالری نقاشی یک ربات انسان نما

اولین نمایشگاه آثار نقاشی یک ربات انسان نما که با استفاده از بازوهای روباتیک و هوش مصنوعی می‌تواند طراحی کند، در دانشگاه آکسفورد برگزار می‌شود.