برای مشاهده دوره های آموزشی کلیک کنید
هنر دوره ی آنئولتیک
| همه چیز درباره نقاشی | | 4 سال پیش

هنر دوره ی آنئولتیک

تاریخ تمدن آنئولتیک

نام تمدن برنز به طور کلی به تمام فرهنگ هایی داده می شود که در اوایل پیدایش این آلیاژ وجود داشته اند. عصر برنز در مصر از دوره ی سلسله ی فراعنه بوده است. در بین النهرین در زمان سومریها در جزیره کرت همزمان با ساختمان قصرهای معظم و بزرگ برای آتروسک ها و ظهورشان در ایتالیا بوده است. 

 

باستان شناسان کوشیده اند برای این صنعت جدید محل نشو و تولدی پیدا کنند. برخی آن را در ارمنستان می دانند و سرزمینی مملو از معادن فلز و چوب که برای ذوب آن می توانسته به کار رود . ترکمنستان نیز از این نظر با ارمنستان رقابت می کند.

ژاک ژان ماری دومورگان (Jacques Jean Marie de Morgan) باستان شناس و محقق فرانسوی، آثار بسیاری در این ناحیه کشف کرده است که همواره با سرامیک های مزین به نقوش هندسی است و انسان را به یاد سرامیک شوش در ایران می اندازد. در روسیه تمدن این دوره ظاهرا از قفقاز جنوبی سرچشمه گرفته است ولی در همین حال شباهت به تمدن دانمارک دارد و از سوی دیگر به سرامیک آلمان و لهستان نزدیک تر است. 

 

ارمنستان روسیه همچنین مملو از نکروپل است که بیانگر عبور از مرحله صنعت برنز به آهن می باشد. در دلمن های این ناحیه آثاری از هر دو فلز آهن و برنز یافت شده است  (میزسنگ یا دُلمِن ، گونه‌ای از سنگ ‌افراشت ‌های دوران باستان است كه شامل تخته‌ سنگ مسطحی بود كه بدون استفاده از ملات روی چند سنگ راست قرار داده می‌شد، تخته سنگ مسطح به منزله سقف میزسنگ به كار می‌ رفته است). در سال 1871 میلادی در نزدیک تفلیس حفاریهایی صورت گرفته که در آنها آثار بسیار زیادی از برنز به دست آورده اند. 

اما این موضوع که تمدن دوره فلز از شرق به اروپا آمده است از نظر مطالعات هنری ما چندان اهمیتی ندارد مگر اینکه در نظر داشته باشیم این فلزات نقوش تزیینی را به عنوان یک اثر هنری نیز همراه خود به اروپا آورده باشند. لذا اگر در نظر داشته باشیم که مس در چهار هزار سال قبل از میلاد مسیح در بین النهرین شناخته شده است ولی در مصر همزمان با سلسله های اول فراعنه، نمیتوان مبدا و منشا شرقی این تمدن را نفی کرد. این تمدن به وسیله اقیانوس اطلس و ناحیه ی بالکان تا غرب اروپا رخنه کرده و در عصر برنز شهرسازی اهمیت به سزایی دارد.

ثبت نظر




لیست نظرات کاربران


مطالب مرتبط


محمود فرشچیان ؛ اصالت و نوآوری با خطوط روان

محمود فرشچیان ؛ اصالت و نوآوری با خطوط روان

استاد محمود فرشچيان در سال 1308 در شهر هنرپرور اصفهان ديده به جهان گشود. پدرش كه مردي هنردوست بود با توجه به اشتياق فرزند به هنر نقاشي او را به كارگاه استاد حاج «ميرزا آقا امامي» رهنمون كرد.

اموزش نقاشی رنگ روغن

اموزش نقاشی رنگ روغن

اموزش نقاشی رنگ روغن یکی از سخت ترین تکنیک های هنر نقاشی است که طرفداران بسیاری دارد. اموزش نقاشی رنگ روغن به روش چند قشری مرسوم روش خواهد بود.

تفاوت نقاشی و طراحی

تفاوت نقاشی و طراحی

سیاه قلم, نقاشی است یا طراحی؟ در اینجا توجه شما را به تعریف این تکنیک با نمایش نمونه کارهای طراحی و نقاشی جلب مینماییم.