برای مشاهده دوره های آموزشی کلیک کنید
آموزش مربیگری نقاشی کودک
| همه چیز درباره نقاشی | | 3 سال پیش

آموزش مربیگری نقاشی کودک

آموزش مربیگری نقاشی کودک یکی از مهمترین و حساس ترین آموزش ها است. مربی کودکی که دوره های لازم در این زمینه را دیده باشد  به راحتی با کودکان ارتباط برقرار کرده و نیازها، استعدادها و خلاقیت های آن ها را شناسایی به مسیر درست جهت شکوفا شدن هدایت  می کند. در این مقاله به تمامی این موارد بصورت کامل اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید...

فهرست مطالب


ویژگی های مربی نقاشی کودک

خصوصیات مربی کودک

آموزش مربیگری نقاشی به کودکان

نحوه تدریس نقاشی به کودکان

کلاس نقاشی


ویژگی مربی نقاشی کودک :

مربی نقاشی کودک چه ویژگی هایی دارد : مربی نقاشی کودک زمانی مشغول به کار می گردد که آموزش های کامل را در این زمینه گذرانده باشد. که برخی از این ویژگی ها عبارتند از : مربی نقاشی کودک باید دارای مهارت های شخصیتی لازم برای آموزش و برقرار کردن ارتباط با کودکان را داشته باشد و در این زمینه قوی باشد و همچنین باید نحوه مدیریت کلاس را نیز فرا گرفته باشد تا در آموزش دادن مشکلی پیش نیاید.

کودکان در حال نقاشی کردن در کنار هم

خصوصیات مربی کودک :

  • مربی کودک باید عاشق کار و کودکان باشد تا بتواند در کارش موفق باشد. مربی توانمندی که در برقراری ارتباط با کودکان قوی ظاهر می شود هر تغییر رفتاری و احساسی کودک را متوجه می شود و آن را درک می کند.

  • مربی باید با تمامی کودکان در هر سطحی که هستند برخورد یکسانی داشته باشد تا کودکان مسیر پیشرفت و شکوفایی استعداد خود را به درستی طی کنند مربی باید از نظر ذهنی، جسمی و روانی توانمند باشد زیرا کار کردن با کودکان انرژی و صبر و استقامت زیادی را طلب می کند و در این صورت این شرایط خود مربی هم به مرور زمان پیشرفت خواهد کرد

  • مربی کودک باید از نظر ذهنی دارای خلاقیت باشد که در این صورت می تواند برای آموزش دادن به کودک از ایده های مختلف استفاده کند و کودک را نیز به سمت آزاد اندیش بودن  و استفاده از خلاقیت هدایت کند

  • مربی باید ذهنیت مثبت داشته باشد و نسبت به آینده دور اندیش باشد و در آموزش کودکان با شناخت از روانشناسی آنها طوری عمل کند که برای آینده زندگی و تحصیلی و شغلی آنها مفید و ارزشمند باشد چرا که کودک در این سن در حساس ترین زمان رشد خود قرار دارد

  • از مهم ترین وظایف یک مربی کودک خوب مطالعه و تحقیق و خواندن مقالات مرتبط با کارش می باشد و همیشه این روحیه را در خود پرورش دهد آگاهی از نحوه رشد کودکان و مطالعه کتاب های روانشناسی در زمینه ارتباط با کودکان می تواند کمک شایانی را به یک مربی کودک کند تا بهترین عملکرد خود را در برابر کودکانی با شرایط مختلف داشته باشند.

  • دقیق و منظم بودن یک مربی نقاشی کمک می کند تا در زمان مناسب سر کلاس خود حضور یاید وسایلش را بصورت مرتب همراه داشته باشد و از آنها به درستی استفاده نماید و کودکان نیز از مربی خود این موارد را یاد بگیرند و با انضباط فردی آشنا شوند.

  • یک مربی کودک تمامی وسایل و ابزارهای مورد نیاز نقاشی را می شناسد و با آنها کار کرده است تا در صورت مواجهه با سوالات کودکان در این زمینه هیچ گونه مشکلی نداشته باشد و توانایی پاسخ دهی به آنها را داشته باشد.

در انتهای این بحث لازم است توضیح دهیم که نحوه برقراری ارتباط مربی با والدین کودک نیز بسیار حائز اهمیت می باشد و کمک می کند تا مربی با برخورد درست با کودکان آن ها را دچار چند شخصیتی نکند و رشد فکری کودک را تحت تاثیر این شرایط قرار ندهد.

کودکان در حال نقاشی

 

 

 

 

 

 

 

 

آموزش مربیگری نقاشی کودکان :

یکی از نیازهای اساسی کودکان توانایی برقراری ارتباط با دنیای پیرامون خود است تا بتواند به واسطه ی نقاشی حالت ها و احساسات خود را نشان دهند بخاطر همین موضوع آموزشگاه نقاشی آرتشو در کنار آموزش های تخصصی مربی نقاشی کودک، تمامی مواردی که مورد نیاز یک مربی کودک است را نیز آموزش داده است.

نحوه تدریس نقاشی به کودکان و آشنایی با رنگ ها : 

کودکان با نقاشی کردن منظور خود را به دیگران می رسانند و بوسیله آن وارد دنیای دیگری می شوند و به هیچ عنوان نباید آنها را به کشیدن نقاشی از روی مدل مجبور کنید.

شناختن رنگ ها از ضروریات آموزش به کودکان است اما به هیچ عنوان آنها را مجبور به استفاده از رنگ خاصی که مورد علاقه مربی است نکنید خود کودک به مرور زمان رنگ مخصوص هر چیز را یاد می گیرد.

کلاس نقاشی :

مربی توانمند و با تجربه می تواند در کنار آموزش نقاشی ، به روانشناسی کودک هم توجه  کند و استعداد ها و زمینه هایی که کودک در آن ها خلاقیت دارد را شناسایی کند به همین دلیل است که آموزش نقاشی به کودکان فقط به منظور آموزش نقاشی نیست و جنبه های مختلف و مهم دیگری نیز دارد.

زمانی که کودکان دارای استعداد و خلاقیت های زیادی باشند از طریق آموزش درست نقاشی و رعایت اصول آموزش و برقراری ارتباط با آنها می توان این استعداد را شناسایی و شکوفا کرد که این امر بسیار در آینده کودکان ما تاثیر گذار خواهد بود.

نکته بسیار مهمی که در نقاشی کودکان وجود دارد این است که محل نقاشی، تفکیک اشکال و حتی نوع رنگ های استفاده شده اطلاعات کاملی و خوبی را در ارتباط با احساسات کودک از جمله شادی، اضطراب، ترس و عشق و علاقه به ما می دهد چرا که  کودک با نقاشی با ما حرف می زند و تمامی آنچه که می بیند و احساس می کند را بدون کوچک ترین اجبار انتقال می دهد.

و در آخر لازم است مجدد به اهمیت آموزش به کودکان و نحوه برقراری ارتباط با آنها و شناخت نیاز ها و استعداد ها و در نهایت شکوفایی  و هدایت آنها به مسیر درست اشاره کنیم، به همین جهت پیشنهاد می کنیم در این زمینه بروی خود سرمایه گزاری کرده و با دریافت آموزش های تخصصی مهارت های خود را افزایش دهید.

ثبت نظر




لیست نظرات کاربران


مطالب مرتبط


رقص قلم های هنرمندان ایرانی بر فراز برج آزادی

رقص قلم های هنرمندان ایرانی بر فراز برج آزادی

در این بخش شروع یک نمایشگاه خوشنویسی در برج آزادی به اطلاع شما میرسد و معرفی میشود

دلایل و مزایای استفاده از هنر درمانی

دلایل و مزایای استفاده از هنر درمانی

با استفاده از هنردرمانی می‌توان به بهبود روحی و عاطفی بیمار کمک کرد. هنردرمانی باعث کاهش تنش و استرس می‌شود و به خود درمانی کمک شایانی می‌کند.

ابزار های طراحی سیاه قلم

ابزار های طراحی سیاه قلم

در این مقاله به معرفی ابزارهای سیاه قلم که قبل از شروع به یادگیری و آموزش  طراحی چهره به روش سیاه قلم باید تهیه کنید می پردازیم : تمامی این وسایل در بازار یافت می شوند و برای تهیه آنها نگران نباشید،ما در این مقاله به شما یاد می دهد که با وسایلی که درطول روز بارها از آنها استفاده می کنید